Naši čitaoci sigurno sa nestrpljenjem čekaju članak o udaru nečeg, nekog tela u Jupiter koji se dogodio pre tri noći.

Ta vest je već obišla planetu i izazvala ushićenje mnogih onih koji prate zbivanja u svemiru, ali ruku na srce ovo je samo još jedan u nizu, dugom nizu sličnih događaja i samo potvrđuje ono što znamo a to je da se tela u svemiru sudaraju. Za nas je međutim važno to što je ova gromada udarila baš u Jupiter jer je to još jedna potvrda da nas ta planeta čuva od sličnih udara. Po nekim računima svakih 100 miliona godina Zemlju pogodi neko veliko telo koje dovede do masovnog izumiranja svega živog, a da nije Jupitera koji usisava takva tela udari mnogo veći od ovonedeljnog dešavali bi se i deset hiljada puta češće, tj. svakih deset hiljada godina. Razume se da bi u tom slučaju na planeti živeli samo lišajevi, paprati i neki skakavci, a o nekoj značajnijoj evoluciji ne bi bilo ni reči.

oma8ipU3qC8fCiRCijQy38 970 80

Ovaj snimak napravio je brazilski osmatrač José Luis Pereira 13. septembra 2021. Kaže kako je te noći postavio svoju opremu i pustio da se Jupiter snima u kratkim razmacima i zatim otišao na spavanje.

On je inče vredan planetarni osmatrač koji koristi svaku vedru noć da snimi Mars, Jupiter i Saturn kada su u opoziciji. Jupiter mu je posebno omiljen. Pogledajte njegove fotografije i vedeo zapise ovde. Impresivni su.

Kada je sledećeg dana spojio snimke načinjene prethodne noći video je na svoje veliko iznenađenje beličast blesak po sred planete.

Za snimanje koristio je Njutnov teleskop 275 mm, f/5,3 sa kamerom QHY5III462C; okular Televue Powermate 5x (f/26,5) i filete IRUV