Relaksacija

Fujare mesto teleskopa

IMG 0007Nema 'leba u astronomiji, ova tri momka su se okrenula muzici, zamenuli su teleskope fujarama i – krenulo im. Preksinoć su odžali koncert u Slovačkom kulturno centru u NS. Sa velikim uspehom. Kako čujemo, upravo oni će otvoriti sledeću Mesijeov maraton!

Ponovo petak 13

petak13Opet je petak, 13-ti. Ove godine biće ih još dva, dakle ukupno tri. Prvi je danas, 13. februara, sledeći će biti u martu, a zatim u novembru.

Rešena zagonetka!

spirit

Bilo je potrebno manje od dva minuta od trenutka objavljivanja pesme-zagonetke pa do prvog i to tačog odgovora. A prvi je bio Boris koje je napisao:

ZAGONETKA

Moje ime duh je
lutah pustinjom kamenom
i lutah pustinjom peščanom
jalovom bez kapi kiše
usamljen sa još jednim
bratom...

Možete li da režite zagonetku?

Šta nam je ostalo od Apola

komandni-modulPiše danas u Večernjim novostima da je pre 44 godine u BG, na trgu Marksa i Engelsa (koji se sada zove Trg Nikole Pašića) bio „postavljen svemirski brod. ’Apolo 10’“. Zapravo radilo se o komandnom i o lunarnom modulu koji su proputovali Jugoslaviju i bili su izloženi prvo u Ljubljani, a posle Beograda i u Skoplju.

Veliki brojevi

brojevi2

Kao većina inženjera tehnike, vezan sam za brojeve. Ali kao ljubitelj astronomije, naročito za one velike. U svakoj mojoj knjizi do sada makar jedno poglavlje posvećivao sam brojevima. Danas bih rekao nešto o jednom od onih najvećih.

Valentinovo u meridijanu

Valentinovo, dan zaljubljenih, dvoje je ljudi iskoristilo za pravi, mali ljubavni eksperiment između Sunca i Zemlje. Slađana Bem u Mostaru i Marino Tumpić u Vidulinima zaustavili su trenutak u vremenu kada se Sunce našlo u meridijanu njihovih lokacija.