Događaji

Kineska raketa srećno pala na zemlju

MestoUdara crop

Velika kineska raketa koja je nekoliko dana nekontrolisano kružila oko Zemlje konačno je pala na planetu u Indijski okean blizu Maldiva. Sve do poslednjeg časa nije se pouzdano znalo ni kada će ta rakete, preciznije rečeno, jedan njen segment, pasti a ni gde tačno što je izazvalo oštre kritike Nase i drugih zapadnih agencija pogotovo što je zona pada pokrivala dobar deo ekvatorijalnog područja te su na udaru između ostalih bile i SAD i i južna Evropa.

Amerikanci saradnju Rusije i Kine u kosmosu nazavali zloslutnom

Kina i Rusija su odlučile da grade bazu na Mesecu i da prošire kosmičku saradnju. 9. marta, Zhang Kejian, upravnik Kineske narodne svemirske uprave (CNSA) i Dmitri Rogozin, generalni direktor Državne kosmičke korporacije „Roskosmos“ (ROSCOSMOS), potpisali su Memorandum o razumevanju između Vlade Narodne Republike Kine i Vlade Ruske Federacije u vezi sa saradnjom na izgradnji Međunarodne lunarne istraživačke stanice (ILRS). CNSA i ROSCOSMOS će se pridržavati principa „zajedničkog savetovanja, zajedničke izgradnje i zajedničkih koristi“, omogućiće široku saradnju u ILRS otvorenu za sve zainteresovane zemlje i međunarodne partnere, ojačaće razmenu naučnih istraživanja i promovisaće zajedničko istraživanje i upotrebu kosmički prostor u mirne svrhe.

Druga Balkanska fizička olimpijada – zapažen uspeh učenika iz Srbije

2.olimpijada
Organizatori su objavili zvanične rezultate, a proglašenje pobednika počinje danas, 31. oktobra 2020. godine u 10 časova. Učenici is Srbije su ponovo ostvarili zapažen uspeh osvojivši jednu zlatnu i jednu srebrnu medalje, kao i jednu pohvalu.