Događaji

Koliko će ubuduće da košta Nasu lansiranje astronauta na orbitnu stanicu?

Cena letova 6

Revizije ofisa Nasinog generalnog inspektora vrlo su zanimljivi dokumenti jer često objavljuju određene podatke koji bi inače ostali nepoznati. Poslednja od tih revizija bavila se tako osetljivim pitanjima kao što je cena koju će NASA plaćati za svaku misiju novih brodova 'Crew Dragon' i CST-100 'Starliner'. Koliko? Pa, svako sedište na 'Boeingovom''Starlineru' će koštati $90 miliona, dok će jedno na 'SpaceX-ovom' 'Crew Dragonu'koštati $55 miliona. To je prvi put da sam naleteo na ove cifre i oni su u Americi izazvale mali skandal, posebno što se tiče 'Boeingove' cene. Zašto? Pa, zato što je viša od onoga što je NASA plaćala 'Roskosmosu' za mesta u 'Sojuzima'.

Staršip izveštaj: 29. maj 2020.

eksplozija

Eksplozija sa potpunim uništenjem! Danas u petak oko 20:50 po našem vremenu tokom sprovođenja petog statičko paljenja raketnog motora Reptor pojavila se pukotina u donjem delu strukture i što je dovelo eksplozije celokupnog metana i kiseonika koji su se nalazili u rezervoarima. SN4, koji je prošao sve prethodne statičke testove, je uništen. Prizor je bio spektakularan i može se videti u priloženom videu. Za sada nema zvaničnih komentara.

Soyuz MS-10 na granitnom postolju

soyuzMS10 spomenik 1

Zasigurno se (ne)sjećate oktobra prošle godine kada su ruski astronaut Alexey Ovcinjin i američki astronaut Nick Hague preživjeli u Soyuzu MS-10 nakon otkaza rakete nosača tijekom početne faze leta u svemir. Život astronauta bio je na tanašnoj niti, po prvi puta u posljednjih nekoliko desetljeća.

Nove plehane kante u orbiti. Dokle?

Prema izjavama čelnika ruskog Ministarstva odbrane, prošle nedelje je sa kosmodroma Pleseck poletela modifikovana raketa 'Sojuz' i ponela 'nešto' u orbitu. Odmah je to 'nešto' dobilo oznaku – 'Kosmos-2542'. Bilo je to šesto lansiranje ove varijante rakete od kako je uvedena u servis 2013.