Meteoriti

Snimljen trenutak udara meteorita o površinu Meseca

UdarSpace

To je pošlo za rukom japanskom astronomu i kustosu Daičiju Fudžiju. Trenutka bljeska je bio u 20:14:30.8 po japanskom standardnom vremenu, 23.02.2023. godine. Prema priloženom snimku, lokacija pada nebeskog tela na površinu Meseca je blizu kratera Idler L.

Opširnije: Snimljen trenutak udara meteorita o površinu Meseca

Write comment (2 Comments)

Boja meteorita

1Meteori su tzv. 'zvezde padalice', nastale kada se meteoriti (čestice metala, stene ili prašine) ili asteroidi zapale pri ulasku u Zemljinu atmosferu brzinom većom od 20 km/s (72.000 km/h). Procenjuje se da svakog dana u Zemljinu atmosferu uđe oko 25 miliona meteoroida i mikrometeorida, što znači da se svake godine naša planeta 'ugoji' za oko 15.000 tona!

Opširnije: Boja meteorita

Write comment (0 Comments)

Misterija kamena sa Marsa

alh84001ALH 84001 je najzagonetniji i najinteresantniji meteorit ikada pronađen na našoj planeti. Već tri decenije predmet je brižljivog izučavanja fizičara, geologa, hemičara i, naročito, biologa. Izazvao je oštre polemike u naučnim krugovima, a zaključci u vezi s njim su krajnje kontroverzni. I posle 33 godina od kako je pronađen i dalje je otvoreno pitanje: da li je ovaj kamen sa Marsa na Zemlju doneo i tragove života?

Opširnije: Misterija kamena sa Marsa

Write comment (1 Comment)

Ca-Al-rich inkluzija

3Među najprimitivnije meteorite spadaju ugljenični hondriti. Oni čine samo 4,6% meteorita koji padnu na Zemlju (nekoliko sam davno poklonio Zorkiću kada sam se vratio iz Amerike verujući da će jednom da otvori muzej astronautike). Podeljeni su u 8 glavnih grupa i bezbroj podgrupa, ali postoji jedna koja nam je posebno zanimljiva jer je starija od Zemlje! To su tzv. Ca-Al-rich inkluzije (CAI).

Opširnije: Ca-Al-rich inkluzija