Knjižara

PixInsight Vodič za obradu astrofotografija snimljeih DSLR kamerama

pix120Postoji više softvera za obradu astrofotografije, ali moja iskustva su vezana za Pixinsight. Kada sam ga instalirao pre nekoliko godina ostao sam zbunjen jer je potpuno drugačiji i u njemu nisam umeo da se snađem. Ali zajednica astrofotografa u svetu uglavnom koristi baš ovaj program i spremna je da svoja znanja podeli sa drugima. Tako sam znanje o korišćenju ovog programa dobijao od drugih, preko tutorijala, bilo da je u pitanju blog, bilo video materijal, ali i iz dostupnih pdf knjiga o programu Pixinsight.

Knjiga: Principles of Multimessenger Astronomy

Principles of Multimessenger AstronomyNa samom kraju 2021. godine u knjižarama se pojavila knjiga neobičnog naslova: „Principles of Multimessenger Astronomy“. Njeni autori su dva australijska astronoma: prof. Miroslav Filipović i dr Nick Tothill, mada je u slučaju obojice ta državna pripadnost vrlo diskutabilna, jer prvi je i rođenjem i dušom Beograđanin, a drugi je radio i živeo u toliko zemalja da verovatno o sebi razmišlja samo kao o astronomu (a oni po difoltu ne poznaju granice).

NLO

wellesradio

Dana 30. oktobra 1938. godine u 20 časova na radio programu CBS-a bila je novela H. G. Velsa (H.G.Wells) “Rat svetova. Mada je u originalnom delu radnja smeštena u viktorijansku Englesku, Hauard Koh (Howard Koch) je u radio adaptaciji celu priču premestio u savremenu Ameriku, u pitomi Nju Džersi. “Loši momci” u ovoj priči su Marsovci: stigli su u monstruoznim ratnim mašinama iz kojih toplotnim zracima i otrovnim gasom polako ali temeljito uništavaju ne samo na hiljade ljudi, nego i sav živi svet na Zemlji. Napetost i panika rastu dok se neprijatelj približava Njujorku. Svi su izgledi da će kraj za ljudsku rasu biti tragičan, ali su u raspletu priče Marsovci ipak pobeđeni i uništeni, i to ne zaslugom ljudi nego bakterija i virusa, za koje nisu imali razvijen imunološki sistem odbrane.

Velika otrkića II - šta o knjizi D. Dragovića kaže prof. Mrđa

Otkrica150s

postoji knjiga „Neka velika otkrića i pronalasci koji su promenili istoriju čovečanstva II“. Znate li kakva je ta knjiga? Za vas o njoj danas govori prof. dr Dušan Mrđa sa novosadskog Prirodno matematičkog fakulteta. Evo šta profesor o toj knjizi kaže:

Uskoro nova e-knjiga D. Dragovića: Webbova ogledala

JWSTmirrorWEBBOVA OGLEDALA
Osetljivost teleskopa, ili koliko detalja može da uoči, direktno je povezana sa površinom ogledala koja sakuplja svetlost a koju šalju promatrani objekti. 'Webbovo' primarno ogledalo je široko 6,5 metara (21 stopa i 4 inča); ovako veliko ogledalo nikada ranije nije lansirano u kosmos.

Velika otrkića II - šta o knjizi D. Dragovića kaže prof. Filipović