Neptun

Neptun i 'igra izbegavanja'

p1

Od kad smo izbacili Plutona, Neptun je najdalja planeta sistema. O njemu ne znamo praktično ništa jer je užasno daleko – 30% je dalji od sledeće najdalje planete, Urana. Sve što znamo o njemu naučili smo iz jedne kratke posete 'Voyagera 2' 1989. – tada je Uran bio dalji i od Plutona! – i povremenih osmatranja 'Hablovim' teleskopom. Mislio sam da se ovom planetom danas bave samo frikovi pa je svaka vest vezana za nju pravi kuriozitet. Evo jedne:

Ukratko o olujama na Neptunu

PIA01142 hires... Ali, ispostavilo se da svoju oluju ima i planeta Neptun, a i druge gasovite planete Sunčevog sistema. Ovu Neptunovu otkrila je letelica Voyager 2 kada je 1989. projurila pored te planete. Zapravo, tada su postojale čak dve Neptunove oluje.

10 zanimljivih činjenica o Neptunu

gasoviteplaneteNeptun je daleka, gasovita planeta koja nam, kao takva, nije mnogo interesantna. Em se ne vidi dobro, em na njemu i nema šta posebno da se vidi. To je jedna od najdosadnijih planete. Kao kad iz daljine gledate naduvan balon.

Ali… to je tako samo na prvi pogled. Evo nekih vrlo zanimljivih činjenica o ovoj planeti:

Neptun kompletirao prvu orbitu

Neptun-sateliti-crop-150Pre nepunih 10 dana, 13. jula, Neptun se našao na istom mestu u svemiru gde je bio pre skoro 165 godina kada je pronađen. Da bi proslavili taj događaj, Nasin Hablov teleskop je napravio ove slavljeničke slike plavo-zelene planete.