Posmatranja

Perzeidi - Vodič za opažanje zvijezda padalica

perzeidi radijant sky

posmatracMeteori su jako malena nebeska tijela koja se poput fine kućanske prašine nalaze posvuda po Sunčevom sustavu. I baš kao što, povremeno, prebrišemo prašinu kod kuće tako se i nebeska mehanika postarala da povremeno radi reda u svojem dvorištu. Susreti nebeske prašine, zvijezda padalica, meteora s planetama završavaju kobno po njih. Pričamo li o Zemlji, ulazak u visoke slojeve atmosfere upravo je to čišćenje, uz benefit da tada na noćnom nebu vidimo svjetleće tragove, zadnji dašak energije prije pretvorbe u ništavilo.

Letnji trougao

LT419Ovo je idealno doba u godini da i najveći astronomi–amateri i romantični ljubavnici nauče gde da gledaju noću (ovi prvi još i nekako, ali za ove druge to je samo retorički). Elem, na istočnom delu neba, u suton se vidi tzv. „Letnji trougao“. To nije nikakvo sazvežđe, već jedno vrlo markantno zvezdano obeležje, koje se sastoji od tri sjajne zvezde iz tri različita sazvežđa.

Ranojutarnji duet

20220726 051917 Mjesec i VeneraCropBaxter osmatrac65Nebeska insomnija zadnjih tjedana podarila nam je ranojutarnji velered planeta kojima se povremeno pridružuje i Mjesec. Pisali smo o tome na našem portalu u nekoliko navrata. Da se kojim slučajem aktualna nezemaljska predstava odigrava navečer mediji bi o njoj brujali, ovako, tko će se probuditi prije prvih zraka svjetla s naše zvijezde, još i prije rapsodije koncertnog pjeva ptičica, cvrčaka.. i gledati nebeske igrarije.