Planete

Koliko dugo bi ste živeli bez skafandra na….

planete

Znamo da je to u većini slučajeva krajnje nemoguće, ali ipak je interesantno malo razmisliti o tome koliko dugo bi čovek, bez skafandra, preživeo na površini Sunca i planeta. Ovakva razmišljanja nam otkrivaju koliko su druga mesta u Sunčevom sistemu strašna za nas ili koliko smo mi ,ljudi, osetljivi na promene uslova života.
Krećemo:

Zemlja vs Mars

zmKoliko nam je poznato od svih planeta Mars je Zemlji najsličniji. Fale mu plava i zelena boja koje krase našu planetu, ali to su estetske razlike. Ima ih i drugih, značajnijih.

Otkud planetama ta imena?

Venera boginjaPriča o nazivima planeta počinje u Starom veku, dakle, pre nekoliko hiljada godina kada su drevni astronomi Haldeje zapazili da se neke zvezde, za razliku od ostalih, kreću po nebu, a što se može uočiti tokom nekoliko noći posmatranja. Te zvezde su drevni Grci nazvali “planete” (ἀστήρ πλανήτης (astēr planētēs), ili πλάνης ἀστήρ (plánēs astēr) što u prevodu znači «zvezde lutalice». Ako imalo poznajete astronomiju ovo ste sigurno pročitali nebrojeno puta ali morao sam to da kažem jer tako ide priča.