Komete

Halejeva kometa krenula ka nama

HalejevaOrbitaCrop

Halejeva kometa je najpoznatija od svih kometa koje su upisane u astronomske kataloge. Nazvana je po engleskom astronomu Edmundu Haleju koji ju je posmatrao 1682. godine i, na osnovu zapisa o pojavama kometa od 1531. do 1607., shvatio da se ona periodično javlja na našem nebu. Iako ovu kometu nije otkrio sam Halej, ona je dobila njegovo ime upravo zbog ovog otkrića. Kasnijim istraživanjima utvrđeno je da je ova kometa bila opažena još 240. godine pre naše ere i zatim kasnije sve do novog doba više puta – samo sve do Haleja nije se znalo da se radi o istoj kometi.

Opširnije: Halejeva kometa krenula ka nama

Write comment (2 Comments)

Kometa C/2023 (Lemmon)

c2023Crop

Ova 2023. godina nije imala sjajnijih kometa pogodnih za posmatranja manjim teleskopima. Samo je kometa C/2022 Е3(ZTF) koja se mogla posmatrati od januaru do marta sa naših geografskih širina bila sjajnija i dosegnula prividni sjaj od 4,9 magnitude. Sada u novembru pogodna za posmatranje manjim teleskopom je kometa C/2023 H2 (Lemmon).

Opširnije: Kometa C/2023 (Lemmon)

C/2022 E3 se maksimalno približava Zemlji

E3februar 2

Pre 50.000 godina kometa C/2022 E3 (ZIF), zvaćemo je jednostavno E3, došla je do Sunca, obišla ga i zatim se vratila u tamne dubine Sunčevog sistema – sve do sada. Sada je ona ponovo tu, kod nas, ponovo je obišla Sunce i upravo ovih dana proći će na najmanjem rastojanju od Zemlje.

Opširnije: C/2022 E3 se maksimalno približava Zemlji

Zelena kometa E3

e3crop

„Zelena kometa“ C/2022 E3 (ZTF), ili kratko „kometa E3“, ovih dana je lep objekat za posmatranje dvogledom. Sa 7x50 prividni prečnik komete je oko dva puta veći od globularnog jata M13 a površinski sjaj tek malo manji. Ako sa svoje lokacije možete da vidite M13, videćete i kometu.

Opširnije: Zelena kometa E3