SagitterijusA

Slika prikazuje centralni region Mlečnog puta, širine oko 3 lučne sekunde. Zvezda S0-6 (plavi krug) nalazi se na oko 0,3 lučne sekunde od supermasivne crne rupe Strelac A* (Sgr A*, zeleni krug). Snimak je napravljen Subaru teleskopom, velikom optičko-infracrvenom teleskopu na planini Maunakea, na Havajima.

Jaka gravitacija u okruženju crne rupe je previše nepovoljna za formiranje zvezda.

Istraživanje međunarodnog tima predvođenog Šogo Nišijamom sa Univerziteta za obrazovanje Mijagi ukazuje na to da su neke od zvezda možda došle izvan Mlečnog puta. Tim je Subaru teleskopom osam godina posmatrao zvezdu S0-6 koja se nalazi na samo 0,3 lučne sekunde od Strelca A*. Utvrdili su da je S0-6 stara više od 10 milijardi godina i da ima hemijski sastav sličan zvezdama u malim galaksijama izvan Mlečnog puta, kao što su Mali Magelanov oblak i patuljasta galaksija Strelca.

Sastav S0-6 ukazuje da je rođena u izumrloj maloj satelitskoj galaksiji Mlečnog puta koja je vremenom apsorbovana. Ovo je prvi opservacijski dokaz koji sugeriše da su se neke od zvezda u blizini Strelca A* formirale izvan galaksije. Zvezda S0-6 se tokom 10 milijardi godina, polako spiralno spuštala i pri tom prešla više od 50.000 svetlosnih godina da bi stigala u blizinu Strelca A*.

Nišija kaže da još uvek postoje mnoga pitanja: „Da li je S0-6 zaista nastala izvan galaksije Mlečni put? Ima li saputnika ili je putovala sama?"

Subaru teleskop upravljaju Nacionalna astronomska opservatorija Japana, Nacionalni instituti prirodnih nauka uz podršku MEKST projekta za promovisanje velikih naučnih granica.