VRT FIZIKE: Šta jedemo u hrani?

„Hrana može biti kontaminirana različitim virusima, bakterijama, parazitima, ali hranu zagađuju I različite hemikalije”, kaže u devetnaestoj epizodi naučnopopularnog video-serijala “Vrt fizike” dr Tijana Milićević iz Instituta za fiziku u Beogradu..

„Danas, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije godišnje je oko 600 miliona ljudi izloženo kontaminiranoj hrani.

hrana 1

hrana 3

hrana 4

Serijal „Vrt fizike“ pokrenuo je Institut za fiziku u Beogradu inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. Realizovana u saradnji sa portalom „Nauka kroz priče“, svaka od epizoda „Vrta nauke“ posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke . No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

0 #4 dragant 18-12-2020 15:56
@Batistuta Gabrijel Slažem se s vama. Bez globalne bezbednosti bilo koje vrste (zagađenje, ekonomij, obrzovanje, zdravstvo itd) nema sigurnosti ni za jedu zemlju.
Batistuta Gabrijel
+1 #3 Batistuta Gabrijel 18-12-2020 09:49
Ne vidim drugo rešenje do promene svesti ljudi i njihovom odnosu prema prirodi. Mogu u Evropi biti čiste reke ali šta vredi kad se recimo u Africi masovno zagađene a u prirodi voda kruži a vrlo verovatno da kad unište ekosistem ljudi se sele dalje vrlo verovatno u Evropu da nastave uništavanje. Dakle mora se globalno delovati ali nikog nije briga, većina gleda kratkoročno.
0 #2 ddragovic 16-12-2020 22:47
Vrlo površno rešenje. Jesi pomislio da u Temzi/Rajni/Loa ri plivaju lososi i pastrmke ne zato što su očistili deponije (a jesu), već zato što više nema lososa i pastrmki u Indiji i Pakistanu
Batistuta Gabrijel
+1 #1 Batistuta Gabrijel 15-12-2020 21:02
Kad počne ova silna plastika na obali naših ali i afričkih reka da se topi i raspada biće još gore. Zato bi trebalo više energije uložiti u čišćenje divljih deponija i reciklažu smeća, sortiranje otpada itd ali kod nas je zdravlje deveta rupa na svirali.