VRT FIZIKE: Skrivena džungla gradova

Vegetacija u urbanim sredinama je izmenjena u odnosu na onu u priodnom ambijentu, a vrste osetljive na zagađenje su potpuno potisnute“, kaže dr Mira Aničić Urošević iz Laboratorije za fiziku životne sredine Instituta za fiziku u Beogradu u sedmoj epizodi naučnopopularnog video-serijala „Vrt fizike“ koja je posvećena urbanim ekosistemima.

U savremenim društvima je sve veća urbanizacija i veliki procenat stanovništva živi u gradovima tako da su na mali prostor skoncentrisane sve ljudske aktivnosti od kojih mnoge proizvode zagađenje. U ovakvim okolnostima neke vrste ne mogu da opstanu, pa tako, prema rečima dr Aničić Urošević, gradovi predstavljaju prave pustinje koje ne sadrže lišajeve.

dzungla gradova 1

dzungla gradova 2

dzungla gradova 3

Serijal „Vrt fizike“ pokrenuo je Institut za fiziku u Beogradu inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. Realizovana u saradnji sa portalom „Nauka kroz priče“, svaka od epizoda „Vrta nauke“ posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke . No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

VRT FIZIKE: Titan, svet gromova