TV Astronomija

Kvantni računar

Kvantni racunar 3

Kvantno računalo

...Dakle, ako „izmislimo“ neke nove i neobične kvantne bitove, možemo na njima primjenjivati neke nove i neobične operacije, nedostupne klasičnom računalu. I to je ideja iza kvantnih računala – ona na fundamentalnom nivou omogućuju izvođenje operacija nemogućih klasičnim računalima. Klasična računala mogu simulirati kvantna, ali ne jako efikasno – za simulaciju 49 qubita potrebno je oko 4 TB.

Kometi - Meta Zemlja?

k2

Kometi - Meta Zemlja?

Golema gromada dolijeće iz dalekog svemira i juri ravno prema Zemlji. Udar izaziva globalnu katastrofu. To nije znanstvena fantastika, to se dogodilo prije 65 milijuna godina i pri tom je izumrla većina života na Zemlji, uključujući i dinosaure.

Fermijev paradoks - još 10 potencijalnih rešenja ove misterije

FP 3

Fermi's paradox - 10 more potential solutions to this mystery

Astrobiolozi više od pola veka razbijaju glavu oko pitanja gde su vanzemaljci i zašto ih ne primećujemo kada iz svega proizilazi da njih mora biti. Bar je tako prema našoj, zemaljskoj logici. U ovom videu se navodi deset mogućih razloga zašto do sada nismo zapazili vanzemaljce.

VRT FIZIKE: Mračno pitanje Vernera Hajzenberga

h3

VRT FIZIKE: Mračno pitanje Vernera Hajzenberga

...Jačanje nacizma u Nemačkoj neposredno pred Drugi svetski rad doveo je do osporavanja kvantne mehanike, ali i moderne fizike u potpunosti. Razlog je bio ideološke priorde jer su velike doprinose dali naučnici jevrejskog porekla. Međutim, Hajzenberg koji je prema rečima dr Balaža kasnije imao kontroverznu ulogu u nemačkom nuklearnom programu, stao je u odbranu fizike i svih naučnika koji su učestvovali u njenom stvaranju.

Tranzit ISS preko Meseca

TranzitISS

Tranzit ISS

Izuzetno lep snimak ISS-a kako prelazi Mesec.

Snimio u petak, 16. jula 2021. godine astrofotograf Ron Mej (May), sa posmatračke lokacije Plavi kanjon Astronomskog društva doline Sakramenta u Kaliforniji. Koristio je iPhone12 Pro i legendarni Questar, 90 mm / F14.2 Maksutov-Kasegren sa uvećanjem od 80x. Ovaj video je usporen oko osam puta radi lakšeg gledanja.