TV Astronomija

Nasin helikopter poleteo na Marsu

Ingenuity 4

Video of Ingenuity's first flight on Mars and Perseverance rover exploration to date

Nakon uspešnog sletanja Nasinog rovera na Mars u krater Jezero 18. februara 2021. otpoela su opsežna testiranja opreme. Iako za samo istraživanje Marse nije najbitniji čitavu svetsku javnost je najviše interesovao prvi helikopter Ingenuity koji zajedno sa roverom sleteo na susednu planetu. U pitanju je eksperiment koji treba da pokaže da li je moguć let u retkoj Marsovoj atmosferi, što bi u slučaju potvrde omogućilo detaljnije istraživanje u narednim misijama sa novim i većim helikopterima.

Šta su Nasini lender i rover otkrili na Marsu 1997.

Patf Sojo 1

What did NASA lander Pathfinder and rover Sojourner discover on Mars in 1997?

Soyourner je Nasin mali rover koji je 1997. sleteo na Mars, prešao 100 metara u krugu od 12 metara oko mesta svog sletanja. Bio je to mali i kratak manevar, ali on je otvorio put budućim velikim roverima Spirit i Opportunity…

Poređenje: najteži jezici za učenje

Jezici 2

Comparison: Hardest Languages To Learn

Ovo nema direktne veze sa astronomijom, ali je interesantno. Sem toga, sve ipak ima neke veze sa astronomijom, pa i jezici. Jednog dana, tako se mnogi nadaju, treba ćemo da razgovaramo sa nekim vanzemaljcima, pa nije loše već sada sagledati s kojim problemima u komunikaciji ćemo se sresti.

Jeste li znali da je lakše naučiti latinski nego hrvatski? I da je lakše naučiti svahili nego polljski?

Planete Sunčevog sistema - Jupiter

JupiterGM 3

Planets of the solar system - Jupiter

Jupiter je peta planeta od Sunca. Do sada ga je posetilo sedam svemirskih misija. Dve sonde su dve ušle u orbitu oko njega.

Jupiter je najveća planeta Sunčevog sistema… pogledajte ovaj video on pruža najznačajnije i najinteresantnije podatke o ovoj gigantskoj planete.