To je pošlo za rukom japanskom astronomu i kustosu Daičiju Fudžiju. Trenutka bljeska je bio u 20:14:30.8 po japanskom standardnom vremenu, 23.02.2023. godine. Prema priloženom snimku, lokacija pada nebeskog tela na površinu Meseca je blizu kratera Idler L.

Meteori putuju prosečnom brzinom od oko 48.240km/h (13.4km/s). Udar takvog tela pravi ogromne temperature i pritiske pa samim tim nastaje i bljesak prilikom udara. On je vidljiv pod uslovom da je telo koje pada dovoljno veliko i da se pad dešava tokom Lunarne noći okrenute ka Zemlji.

UdarSpace

Meteori se svakodnevno sudaraju sa Zemljom, ali velika većina njih u potpunosti izgori u Zemljinoj atmosferi. Međutim, sa Mesecom je drugačija situacija. Mesec skoro da nema atmosferu, pa svako telo koje pada ka njemu, neoštećeno će stići do njegove površine. To je ujedno i razlog izbrazdane Mesečeve površine kraterima. Drugi razlog je nepostojanje erozije.

Praćenje ovakvih događaja ima veliku naučnu vrednost premda NASA priprema vraćanje ljudi na Mesec sa uspostavljanjem trajnih baza, pa je zaštita od takvih udara od neprocenjive važnosti po ceo projekat.

Izvor: www.space.com