Prema podacima, izjavama, fotografijama i video materijalu juče oko 10:35 došlo je do udara meteoroida u Zemljinu atmosferu iznad naših krajeva.

zemlja kamen

Na osnovi poznatih, nestručnih, parametara udarilo nas je nebesko tijelo promjera od pola metra do dva metra. Pri brzini od nekoliko desetaka tisuća kilometara na sat oslobođena kinetička energija je značajna, a svjetlosni trag vidljiv i usred bijela dana.

Da je ovaj meteoroid bio samo malo veći (4m i više u promjeru) oslobođena energija bila bi ekvivalentna snazi manje atomske bombe.

Očevidaca ima iz Slavonije, šireg područja Zagreba, Istre, Slovenije, Italije.

Svake godine na naš planet padne oko 50.000 tona (!) materijala iz svemira. Većinu čini prašina malenih tijela.

Ovakvi udari događaju se svega par puta godišnje! Čuli su se i zvučni efekti što nam kazuje da je donja granica eksplozije bila ispod 50km visine (moguće i svega na 20-30km). Ima i dojava da su se neke zgrade u Zagrebu zatresle. Šteta na imovini nema kao ni ozljeđenih, prema dosad poznatim informacijama.

Zemlju svakodnevno udaraju meteoroidi, noću ih vidimo kao meteore (zvijezde padalice). Naša civilizacija mora iznaći načina da u skoroj budućnosti stvorimo oružje kojime ćemo se moći obraniti od prijetnje iz svemira. Nije pitanje hoće li već kada će neka poveća gromada reda veličine naše Učke ili veća izaći na liniju puta Zemlje.

Događaj poput današnjeg lijepa su prigoda za se podsjetiti kako smo kao ljudi tek jedna od epizoda u životu planeta ali i prigoda za popularizaciju znanosti jer svemir nije nešto što se nas ne tiče već nešto o čemu ovise i naši životi.

• dragant said More