Zvezde

Trougao na severnom nebu

TrougaoCropBaxter osmatrac65Na vedrom noćnom nebu u mislima lako možete povezati tri zvezde u trougao. Neki od tih trouglova, kao na primer Letnji trougao, imaju poseban značaj u osmatračkoj astronomiji, većina je bez ikakvog smisla, ali ima jedan koji je ozvaničen i uvršten kao jedno od 88 sazvežđa. Zove se, a kako drukčije nego, Trougao odn. Trokut (Triangulum na latinskom) i sad je u dobroj poziciji za posmatranje. Trougao je malo sazvežđe severnog neba markiran sjajnim zvezdama, poznato je od antičkih vremena, Vavilona i starih Grka. Nalazi se između sazvežđa Perseus i Pisces, Andromede i Taurus.

Opširnije: Trougao na severnom nebu

Write comment (0 Comments)

Koliko zvezda se svake godine rodi u Mlečnom putu?

zvezde

Naša galaksija, Mlečni put, je velika, stara spiralna galaksija. Po obodima njenih spiralnih kraka nalaze se gigantski oblaci gasova i prašine – što je odličan materijal za formiranje novih zvezda. I zaista, svake godine naša galaksija dobije prinove. Koliko?

Opširnije: Koliko zvezda se svake godine rodi u Mlečnom putu?

Write comment (1 Comment)

JWST snimio zvezdu Earendel

JWSTEarendel

Od kad je Svemirski teleskop Habl snimio najstariju i najdalju do sada poznatu zvezdu Earendel početkom godine, sa nestrpljenjem smo čekali da istu zvezdu snimi i novi Svemirski teleskop Džejms Veb. I to se ovog leta deilo. desilo. I naučnici su se odmah bacili u analize i tumačenja i evo šta su zaključili.

Opširnije: JWST snimio zvezdu Earendel