Venera

Venera vs. Zemlja

orbite uv

Iz daleka gledano Venera i Zemlja su vrlo slične, čak toliko da se za Veneru dugo govorilo kako je sestra naše Zemlje. Šta više da je njena bliznakinja. Obe planete su stenovite, po veličini gotovo identične, sa malom razlikom u korist naše Zemlje. I obe imaju upadljivu atmosferu.

Najvažnije o Veneri

radjanjeVenereVenera - druga po redu velika planeta Sunčevog sistema polazeći od Sunca.To je terestrička (tj. po građi slična Zemlji) i najsvetlija planeta (posle Sunca i Meseca najsvetliji nebeski objekat). Od svih planeta Venera se najviše primiče Zemlji (na 40 miliona kilometara što je jednoko oko 100 razdaljina Meseca od Zemlje). Konačno, Venera je unutrašnja planeta (a to su Merkur, Venera, Zemlja i Mars; iza asteroidnog pojasa se nalaze spoljašnje planete).

Venera sa Saturna

Saturn-Venera-crop

Priznajem – sem par satelita i asteroida i Plutona ne volim da pišem o članovima Sunčevog sistema. Dosadni su. Više volim rakete i sonde. Ipak, povremeno mi nešto skrene pažnju.Venera sa Saturna

Vulkani na Veneri

venera vulkani grafikonIspitivanja sastava visokih slojeva Venerine atmosfere robotičkim letjelicama u njezinoj orbiti te objedinjavajem podataka prikupljenim u periodu 1978-1996 (Pioneer Venus, NASA) odnosno 2006-2012 (Venus Express, ESA) ukazuju na aktivni vulkanizam Zemljine „sestrinske“ planete.

Kad Venera ljubi Sunce!

22crop
Znali smo što će se događati u srijedu, 06. lipnja 2012. godine i zato smo se danima prije pripremali kako bismo dostojno dočekali, učestvovali i ispratili taj događaj. Ovo što ćete ovdje pročitati i vidjeti, događalo se na vrhu Bilogore, iznad prigradskog naselja Sveti Đurađ, kod Virovitice. Glavni glumci u ovoj svemirskoj predstavi bili su planet Venera i naša zvijezda Sunce. ...

Tranzit Venere 2012.

TV2012-logo

zemlja-tranzit-255Ceo tok ovogodišnjeg tranzita Venere videće se iz istočne Azije, istočnog dela Australije i sa Pacifika. U Evropi i istočnom delu Afrike videće se samo kraj tranzita i to nakon izlaska Sunca. U SAD i severnom delu južne Amerike videće se početak tranzita pri zalasku Sunca.

Trazit Venere 2012

tranzit-v

Nakon zanimljivih prizora koje nam je Venera nedano priredila, susret sa Jupiterom i prolaz kroz Plejade, Venera će za nešto više od mesec dana biti glavna u još jednom spektaklu – prelaz preko Sunčevog diska.