Letenka

AKL 2018 - moji utisci

AKL JM19

Nema baš mnogo ljudi u Srbiji koji svakodnevno prate planetarne misije, fotografišu planete, posmatraju magline, raduju se svakoj novoj fotki i informaciji koje šalje Curiosity sa Marsa kao i letelice iz raznih delova još uvek nam nedovoljno poznatog Sunčevog sistema. Zato je Astronomski kamp na Letenki poseban događaj jer na jednom mestu okuplja sve one koji se manje-više poznaju putem Astronomskog magazina, sajta koji već godinama na srpskom jeziku uspešno prenosi i analizira vesti iz svemira.

Astronomski kamp "Letenka" 2018" - izveštaj

DSC 0107

Vremenska prognoza za dane kampa bila je žalosna. Za četvrtak je najavljena grmljavina i kiša, sa blagim oporavkom tokom petka i subote da bi se u nedelju opet zamračilo. To je moglo značiti da od osmatranja nema ništa, čak i u slučaju da kiša ne pada. Može biti da su neki zbog takve prognoze odustali od kampa i povukli svoju prijavu. E pa pogrešili su. Sada mogu samo da se kaju jer su propustili najbolji astronomski kamp u svom životu.

UPDATE: BH

Letnja škola fizike i astronomije, Letenka 2010

dsc08842m

Na travnatom proplanku između guste šume poređani su različiti teleskopi kakvi ne mogu da se vide ni u nekoj renomiranoj prodavnici teleskopske opreme. Neki teleskopi ili delovi opreme su ručno pravljeni. Može da se vidi njihova praktična primena. Mogu da se vide nebeski objekti bolje nego što ih vidimo sopstvenim teleskopom jer tamo uvek ima boljih teleskopa od našeg. U promenadi predavača u otvorenom amfiteatru ili pod šatorom mogu se čuti predavači od Australije do NASAe. Od njih se mogu čuti najnovije iformacije o novim otkrićima. Ovo je mesto entuzijazma, ovde se sreću fanovi astronomije, asrtronautike, astrofizike.