Asteroidi

Astronomi se spremaju za doček opasnog asteroida

susret

O ateroidu Apophis smo već pisali više puta jer je on pre petnaest godina doneo prilično uzbuđenje kada su rane analize pokazale da postoji veka verovatnoća od njegovog pada na Zemlju. Te prve procene su se zasnivale na sasvim malom broju posmatranja iz kojih nije mogla da se precizno izračuna cela njegova putanja.

Od čega su asteroidi

sastavasteroidaPo definiciji asteroidi su metalna ili kamena nebeska tela prečnika većeg od jednog metra. Obilaze Sunce pojedinačno ili u grupi, većina u glavnom asteroidnom pojasu koji se nalazi između Marsa i Jupitera. Neki asteroidi su bliži Suncu, bliži od Marsa i oni se zovu Amori. Ako su tu u našoj okolini onda se zovu Apoloni. Oni iza i ispred Jupitera a na njegovoj putanji su Trojanci i tako dalje, duga je to priča.

Bennu, asteroid koji 'pljucka' kamenje

b1Možeš li da zamisliš svet na kome možeš da se lansiraš u orbitu jednostavnim spuštanjem niz tobogan? Ne moraš da zamišljaš jer taj svet postoji i zove se Benu. Ovaj mali karbonatni asteroid je od 3. decembra 2018. predmet proučavanja Nasine sonde OSIRIS-REx, i već imamo prve rezultate.

Kako se spasti od udara asteroida

nasa to launch planetary defense mission 139553

...E sad dolazi interesantna stvar. Nasa i Evropska svemirska agencija imaju plan da naprave test i odbace jedan asteroid s njegove putanje specijalnom sondom koja putuje brzinom od 6 do 7 kilometara u sekundi. Njihova meta je zapravo dvostruki, tj. binarni asteroid 65803 Didymos prečnika oko 800 metara a koji se nalazi na 151 do 340 miliona kilometara daleko od Sunca i ne predstavlja opasnost za Zemlju, jer će u trenutku najbližeg prolaza pored naše planete biti udaljen nekih 11 miliona kilometara. Poređenja radi, od Zemlje do Meseca ima oko 384 000 kilometara u proseku....

Ultima Thule - Nekoliko činjenica uoči važnog sastanka

122318 ultima

Objekat Ultima Thule je postao poznat i popularan kada je izabran za sledeći cilj sonde New Horizons. Zadnjih meseci Nasa pokušava da skupi što više podatka o njemu kako bi predstojeći susret protekao u najboljem redu. Evo nekih zanimljivosti o Ultimi.

Da li je Oumuamua veštački objekat? - Dušan Mrđa