Asteroidi

Da li je Oumuamua veštački objekat? - Dušan Mrđa

DM Andrevlje

Danas, nakon više nedelja od kako je Oumuamua uleteo u vidno polje zemaljskih teleskopa i zatim projurio oko Sunca velikom brzinom, o tom telu znamo mnogo više nego na samom početku, ali istovremeno znamo i mnogo manje, jer se nova pitanja otvaraju i nameću. Oumuamua i dalje zbunjuje naučnike. Neki su, u nedostatku drugog rešenja, pomislili da se možda radi o objektu veštačkog porekla. A to bi značilo… da smo na pragu milenijumskog otkrića

Vreme je za Vestu

Vesta karta

Vesta je četvrti po redu otkriveni asteroid. Nalazi se u glavnom asteroidnom pojasu koji leži između Marsa i Jupitera. U tom pojasu Vesta je drugi najmasivniji i drugi najveći objekat, posle Ceresa. Nepravilnog je oblika i njegov srednji prečnik iznosi 525 kilometara. Oko Sunca napravi jedan krug za 3,63 godine.

Asteroid 10201 Korado

korado asteroidNedavno smo objavili intervju M. Bracića sa Koradom Korlevićem, znamenitim hrvatskim astronomom i jednim od svetskih lidera među lovcima na asteroide. Korado se nalazi među dvadeset najuspešnijih otkrivača asteroida u svetu. U intervjuu je se pomenuo i asteroid koji nosi ime ovoga astronoma što je inače samo jedno u nizu značajnih priznanja koje je Korado primio.

Asteroid 2015 BZ509ogući uljez iz drugog solarnog sistema?

a1

Asteroid 2015 BZ509

2017. je otkriven prvi interstelarni asteroid. 1I/Oumuamuai to nam je pokazalo da s vremena na vreme naš sistem posećuju putnici sa drugih zvezda. Oumuamua je otišla i više nikad neće da se vrati, ali ćemo uskoro videti sličan asteroid. Oumuamua nam je pokazala da, iako zvuči neverovatno, ne moramo da putujemo svetlosnim godinama da bi proučili tela koja su nastala oko drugih sunaca.

Kakav je asteroid Ryugu?

r11Nalazimo se na samo par koraka od asteroida Ryugu! 'Hayabusa 2'je 26. februara 2018. uspešno slikala asteroid koristeći teleskopsku kameru ONC-T (Optical Navigation Camera – Telescopic). Pošto se asteroid i dalje vidi samo kao sjajna tačkica, to je vrlo obespokojavajuće za sve timove projekta 'Hayabusa 2'...

Kako je MIT spasao svet: 'Projekat Ikarus' (1967.)

m1Walter Baade je upotrebio 48-inčni reflektujući teleskop opservatorije Palomar na jugu Kalifornije da bi 26. juna 1949. prvi put slikao asteroid (1566) Ikar. Ubrzo je utvrđeno da se radi o neobičnom telu čija ga eliptična orbita nosi s jedne strane do samih ivica asteridnog pojasa a s druge bliže Suncu od Merkura. Ikaru treba 1,12 godina (409 dana) da obiđe jednom oko Sunca. Svakih 19 godina, uvek u junu, Ikaru i Zemlja proleću jedan pored drugog relativnom brzinom od oko 105.000 km/h. Baade je otkrio Ikara baš prilikom jednog od takvih susreta.