Opservatorije

Prvi snimci teleskopa Spitzer

spitzerPovodom vesti o prestanku rada svemirskog teleskopa Spitzer objavljujemo članak sa samog početka rada tog teleskopa iz 2003. godine

NASA je objavila ime novog svemirskog teleskopa i prikazala prve snimke načinjene njim. Iz prva zvan "Space Infrared Teleskop Facility" (SIRFT), teleskop je sada nazvan po nedavno preminulom naučniku Spitzeru (Lyman Spitzer Jr.), koji je još 1940-ih godina prvi predložio postavljanje teleskopa u svemir zbog izbegavanja nepovoljnih efekata Zemljine atmosfere. Ime teleskopa je izabrano izmedju 7.000 javnih predloga.

Kondorov let iznad Zvjezdarnice Tićan

tican kondorov let andjelko glivar

Anđelko Glivar, liječnik i astronom iz Donje Stubice prvi je sagradio klasičnu, privatnu,  zvjezdarnicu sa kupolom na našim prostorima i početkom digitalne ere astrofotografije astronome i javnost oduševljavao svojim bravuroznim fotografijama nebeskih objekata, nedavno je boravio u Istri te dronom napravio prekrasan video Zvjezdarnice Tićan.

Maunt Vilson teleskop od 100 inča - PDF verzija

Hookerpanorama crop

O čuvenom Hukerovom teleskopu na planini Vilson iznad Los Anđelesa pisali smo više puta, a prof. Milan Mijić je nedavno napisao i jedan zanimljiv i vredan članak o njemu, ali kroz  svedočanstvo Dona Nikolsona, jednog od pionira posmatrača i gotovo vršnjaka slavnog teleskopa. Sada taj tekst možete da preuzmete i u PDF verziji.