Meteoriti

Misterija kamena sa Marsa

alh84001ALH 84001 je najzagonetniji i najinteresantniji meteorit ikada pronađen na našoj planeti. Već tri decenije predmet je brižljivog izučavanja fizičara, geologa, hemičara i, naročito, biologa. Izazvao je oštre polemike u naučnim krugovima, a zaključci u vezi s njim su krajnje kontroverzni. I posle 33 godina od kako je pronađen i dalje je otvoreno pitanje: da li je ovaj kamen sa Marsa na Zemlju doneo i tragove života?

Čuveni meteoriti - MURCHISON

murchison28. septembra 1969. godine meteorski roj je pao na Zemlju u blizini malog grada Murchisona, oko 100 km severno od Melburna, u Australiji. Fragmenti meteorita su se raspršili po širokoj teritoriji. Sakupljeno je preko 100 kg ostataka. Mnogi od ovih delova su takođe završili u laboratorijama NASA izgrađenim za potrebe Apolo misije.

Čuveni meteoriti

l aiglePraktično sve što je potrebno naučnicima da sastave istorijski mozaik o nastanku Sunčevog sistema, daju im meteoriti. Mada su u tom proučavanju svi meteorti važni, ipak je najvažnije da se uzorci pronađu odmah po udaru u Zemlju i što pre se dostave na laboratorijske analize.