Merkur

Činjenice o Merkuru

merkur

Merkur je Suncu najbliža planeta i zbog toga se na našem nebu nalazi skoro uvek po danu. Zavisno od svog položaja u odnosu na Suce može da se vidi jedino u sumrak nakon što Sunce zađe, ili u radnu zoru pre nego što Sunce izađe.

Rešavanje misterija Merkura

Merkur strukturaNasuprot mišljenju s početka i sredine prošlog veka da je Merkur savršeno dosadna kugla od kamena ispostavilo se da je ta planeta izuzetno, gotovo iritirajuće interesantna. Nove činjenice koje su se polako taložile u knjigama o Merkuru prkosile su važećim teorijama, ponekad i zdravom razumu (ma šta to značilo). U proučavanju Merkura naučnici su nailazili na sijaset čudnih činjenica koje je trebalo objasniti i na koje, bar u početku, odgovor nisu imali.

Reinkarnacija Merkura

m1Jednom sam video da su čitaoci na nekom inostranom sajtu proglasili Merkur za „najdosadniju planetu“ solarnog sistema. Zašto? Merkur je najmanja planeta po veličini i najbliža Suncu. Manjih je dimenzija od Jupiterovog Ganimeda i Saturnovog Titana, ali je masivniji od njih.

Merkurov dan

dan2Na Merkuru je drukčije. Tamo se Sunce pojavi i diže nad horizontom, zatim lagano stane, krene nazad, pa onda opet pođe napred. I to nije sve. Dan na Merkuru (od zore do zore, ili od podneva do podneva itd.) je najduži dan u celom Sunčevom sistemu...

Dosadni Merkur

Merkur-108Glasam za to da se sprovede glasanje na AM za najdosadniju planetu. Svoj glas bez dileme dajem Merkuru. Ne znam zašto ne bi.

Ponesen ovim sudbonosnim pitanjem za čovečanstvo obišao sam nekoliko relevantnih sajtova – baš da vidim šta radi taj Merkur! I da vidiš čuda: NIJE TOLIKO DOSADAN koliko sam ja mislio!

Messenger u orbiti oko Merkura!

Letelica je uspešno izvršila petnaestominutno paljenje motora za korekciju putanje i ušla u istoriju. Prvi orbiter oko Merkura za dve nedelje počinje naučna istraživanja. Sve je proteklo po planu, bez ijedne greške. Messenger je ovim manevrom potrošio čak 35% goriva. Letelica je živa i u ovim trenucima komunicira sa Zemljom i šalje telemetrijske podatke.

Messenger: Kako i gde pratiti ulazak u orbitu

Paljenje motora: 1:45 po našem vremenu. Petnaest minuta nakon toga u orbiti smo! Ukoliko se motor ne uključi - zbogom Merkur. Sudbinu Messengera znaćemo noćas do 02:30 po našem.

Zvaničan sajt misije organizuje webcast na ovoj adresi. Početak je u 12:30 po našem vremenu. Twitter info je ovde.

NASA TV tokom noći ima specijalne emisije. Ako imate brz Internet uživajte u HD NASA TV.

Četiri velike antene u sastavu DSN-a su online i čekaju signal sa letelice.