Sunce

Muzika Sunca

Sunce323

Zvučni talasi Sunca obično imaju preniske frekvencije koje ljudsko uho ne može da čuje. Da bismo mogli da ih čujemo, naučnici su ubrzali talase 42 000 puta i komprimirali vibracije koje se dogode u 40 dana u nekoliko sekundi. To što čujemo je samo nekoliko desetaka od 10 miliona rezonancija koje odjekuju unutar Sunca.

Naša zvezda – Sunce

1024px Planets and sun size comparisonU mojoj poslednjoj knjizi, počasno mesto i čast da zatvori poglavlje “Otkriće planeta i njihovih satelita” pripalo je našem Suncu. Obzirom da je tema knjige velika naučna otkrića, nisam želeo da previše poklanjam pažnju našoj zvezdi ali, opet, kako preskočiti tako nešto čija je fuzija neraskidivo vezana za našu planetu već 4,6 milijardi godina i čini 99,86% mase našeg sistema?

Sunce u ofenzivi

mici-i-sunce

Prvi je dan zime iako nam po meteorološkim podacima to tako baš i ne izgleda. Studen nam tek predstoji. No ima jedna dobra informacija za sve one zimogrozne željne mora i Sunca.

Pet novosti sa Sunca

solarU najnovijem broju prestižnog časopisa Science, u okviru takozvanog “specijalnog odeljka”, objavljeno je čak pet radova koji su rezultati posmatranja satelita IRIS (Interface Region Imaging Spectrograph), koji je, u saradnji sa još nekoliko institucija, prošle godine lansirala NASA.

SNAGA TITANA – SATURNOV MESEC PUN IZAZOVA ZA NAUKU

PIA17655 TitanLakesCassini900cTitan je najveći od svih, do sada otkrivenih, satelita u orbiti Saturna. Specifičan je od samog početka, kako po svojoj impozantnosti, budući da je čak veći i od našeg Meseca kao i od planete Merkur, tako i po svom geomorfološkom i organskom sastavu. Upravo ta hemijska atributivnost Titana, koja sadrži elemente nalik onim na Zemlji, motivisala je naučnike na detaljnija istraživanja i na sticanje konkretnijih saznanja.

Osnove (2)