Zemlja

Zemlja - neke najvažnije činjenice

fazezemlje

Zemlja je treća planeta od Sunca, stenovita je i najveća planeta tog tipa u Sunčevom sistemu. Ali je peta po veličini i masi ako se računaju sve, pa i gasovite planete. Njena srednja gustina iznosi 5,513 kg/m3. U našem i mnogim drugim jezicima ona je jedina koja ne nosi mitološko ime. Sve ostale planete dobile su nazive po rimskim božanstvima.

Zemljotres u Japanu pomerio Zemlju!

z3

Ako išta asocira na Japan to su zemljotresi i cunamiji. U petak 11. marta 2011. Japan je dobio najveći udarac u svojoj istoriji – bio je to Tōhoku povnodni zemljotres. Epicentar je bio70 km od obale na dubini od 29 km, a magnituda 9,1. Bio je to 4. najjači zemljitres koji je ikada registrovan na planeti. Tako je bio snažan da je pomerio Zemljinu osu!

Supervulkani

Morning Glory Pool

Opasni vulkani

Pyroclastic flows at Mayon Volcano

Ima i opasnih vulkana. To su oni koji miruju vekovima, ponekad zagrme i zatutnje i ako se na tome sve završi, dobro je. Ali ne završava se uvek na tome. Povremeno oni jednostavno eksplodiraju toliko razornom snagom da kilometrima unaokolo naprave pustoš.

Supervulkani - fotografije

Ali sve te užasne, razarajuće erupcije koje su pustošile i uništavale ogromna područja i koje su kao najveće tragedije zabeležene u pisanoj istoriji i predstavljaju opominjuće dokaze stravične snage vulkana, dakle, sve one su samo nežni povetarac prema erupcijama supervulkana. Ništa se ne može meriti sa divljom snagom supervulkana. Veća sila danas postoji samo u svemiru. Jako retko se oglase, ali kad prorade, ne postoji mesto na kome ste bezbedni. Supervulkani su u stanju da promene izgled čitavog kontinenta, da promene globalnu klimu planete i drastično smanje katalog živih bića Zemljine kugle.... pogledajte neke fotografije

Opasni vulkani - fotografije

vulkani-fotografije

fujiVulkani su otvori ili pukotine na Zemlji kroz koje povremeno prokuljaju lava, pepeo, dim i razni gasovi iz unutrašnjosti planete. Kako vreme prolazi lava se taloži na površini i tako se stvara visoka, kupasta planina iz koje ponekad pućka dim i privlači turiste. Ali to je samo jedan, najuočljiviji tip vulkana. Ima ih sasvim drukčijih, mnogo manje upadljivijih, bar dok su mirni i dok ne počnu da bljuju užas iz svoje utrobe. Mehanizmi koji dovode do erupcije vulkana su toliko nerazumljivi da postoji posebna nauka koja se time bavi. Zove se vulkanologija.