Meteori

Vreme je za Eta Akvaride

EtaAkvaridi

Sledeće dve noći izađite napolje, razgrnite oblake i posmatrajte Eta Akvaride, zvezde padalice, drugim rečima meteore, koji ovih dana prividno izviru iz sazvežđa Aquarius ili, kako bismo mi rekli, Vodolija, pa ih po tom sazvežđu tako i zovemo. Ali otkud ono „eta“? Eta (η) je najsjajnija zvezda istog sazvežđa i upravo iz njene okoline ovi meteori i dolaze.

Geminidi 2018

geminidi zvjezdana-karta

Vremenska prognoza je takva da Geminide pominjemo reda radi, jer su svi izgledi da ih ove godine možemo posmatrati jedini na monitorima. Kako se čini cela zamaljska ploča je prekrivena oblacima, sve do kraja sveta.

Vrijeme je za Perzeide

boja meteora

Nema čovjeka koji nije barem jednom vidio bljesak na noćnom nebu koji je izgledao kao da je pala zvijezda s neba. Naravno da zvijezda ne može pasti s neba jer su zvijezde nevjerojatno daleko, puno su veće od Zemlje i prije bi Zemlja mogla pasti na zvijezdu nego obratno. Nama najbliža zvijezda je Sunce, 109 puta je veća od Zemlje i nema veze sa spomenutom pojavom na noćnom nebu. Tajanstveni bljesak na nebu koji ste vidjeli, bio je meteor.