Galaksije

Tamne energija se verovatno menja tokom vremena - novo otkrića astronoma

tamna energijaAstronomi su pronašli dokaz po kojem nevidljiva sila naširoko poznata kao tamna energija i prihvaćena kao konstanta zapravo postaje sve jača tokom vremena. Ukoliko dođe do potvrde gore navedenoga, astronomi će biti prinuđeni da ponovo preispitaju osnove na kojima počiva naše saznanje u vezi istorija i strukture vasione.

Nova saznanja o bliskom susretu Mlečnog puta i Andromede

sudar2

.... Tako su dobijeni podaci na osnovu kojih se može bliže odrediti vreme sudara Andromede i Mlečnog puta. Kretanje Andromede se donekle razlikuje od ranijih procena. Njen sudar sa našom galaksijom se neće dogoditi za 3,9 milijardi, nego za 4,5 milijardi godina.

Galaksija M 85

M85M 85 je eliptična galaksija(ili po drugim autorima lentikulrana / prelazni oblik između eliptičnih i spiralnih galaksija/) smeštena u sazveđu Coma Berenices (Berenikina kosa). Član je galaktičkog jata Virgo, a njene druge oznake su NGC 4382 i LEDA 40515. Od nas je udaljena oko 50 miliona svetlosnih godina.

Šta su to kvazari

Quasar viewed from Hubble

Sve do 1990. nije se pouzdano znalo ništa o poreklu i prirodi tih objekata sem da su „kvazi“ zvezde. Zato su i nazvali kvazistelarni objekti ili skraćeno kvazari. Pun naziv je: kvazistelarni radio izvori ili na engleskom QUASi-stellAR radio source. Iako u njihovom nazivu stoji da su radio izvori kvazari zrače u mnogim delovima elektromagnetnog spektra, uključujući radio-talase, infracrveno zračenje, vidljivu svetlost, ultraljubičastu, X zrake, pa čak i gama zrake.

Habl vidi najsjajniji kvazar u ranoj vasioni

k1

Astronomi su uspeli koristeći se čuvenim NASA/ESA kosmičkim teskopom Habl da otkriju do sada najsjajniji kvazar ikada viđen u periodu rane vasione. Detektovana svetlost sa pomenutog izvanredno sjajnog objekta je krenula na svoje putovanje kada je vasiona bila stara svega oko jedne milijarde godina.