Galaksije

Činjenice o M31

M31 MGagic

Puno ime ove galaksije je Velika galaksija u Andromedi (a Andromeda je sazvežđe). To je nama najbliža velika galaksija (postoje bliže, ali mele, patuljaste galaksije, kakve su Veliki i Mali Magelanov oblak).

Mehuri relativističke plazme i zagrevanje gasova unutar jata galaksija

sl1Istisnuti mehuri relativističke plazme iz jezgra jata galaksija su verovatno ključni u rešavanju problema prenosa energije sa supermasivne crne rupe u međuprostor jata galaksija ICM, itracluster medium. Dok je količina energije koja prelazi u ICM mehurom ograničena zakonima konzervacije energije, dotle je sam mehanizam koji povezuje mehure i ICM još uvek predmet rasprava među naučnicima. Grupa istraživača sa Maks Plank Instituta za astrofiziku (MPA)  i Oksfordski Univerzitet tvrde kako su unutrašnji talasi verovatno sposobni da izdvoje energiju iz mehura u međuprostor.

Andromedina galaksija je manja nego što smo mislili

AndromedaProcene udaljenosti, mase i broja zvezda galaksije M31, poznate i pod imenom Velika galaksija u Andromedi, stalno se obnavljaju i ispravljaju. Kako piše magazin Astronamy nedavno australijski tim naučnika osporio jednu činjenicu o M31 koja je decenijama važila za tačnu, a tiče se njene mase.