Događaji

Koliko satelita se u proseku lansira jednom raketom?

800px ESTCube 1 illustrationU članku Grujice Ivanovića: Indija lansirala jednom raketom 104 satelita, od 18. feburara objavili smo da je Indija ostvarila rekord sa 104 istovremeno lansiranih i u orbitu postavljenih veštačkih satelita. Iznenađen toliko velikim brojem jedan čitalac se interesovao za tipičan ili prosečan broj satelita koji se šalju jednom raketom u kosmos.

Zimske pripreme kosmonauta

59799771001U brezovoj šumi Zvezdanog grada tokom januara/februara 2017. četiri posade sastavljene od kosmonauta "Roskomosa", NASA-e i ESA-e (uključujući dve američke astronautkinje i jednog instruktora Centra za pripremu kosmonauta), obavile su zimske treninge za slučaj povratka iz kosmosa u snečnim šumskim uslovima.

Rusi će povećati Nasi cenu lansiranja za preko 370%!

c5NASA je jesebnas platila više od $70 miliona da im Rusi vrate jednog astronauta kući. Elem, početkom septembra prošle godine, zapovednik „Sojuza TMA-20M“ Aleksej Ovčinin, inženjer leta Oleg Skripočka i veteran Jeff Williams krenuli su sa ruskog modula „Poisk“ kući. Time je završena 172 dana duga misija, za koje vreme je ISS napravila 2.752 orbite i prevalila 117,2 miliona km. Ono što Nasu boli to je što se povratak nije obavio njihovim već ruskim brodom. A to će da potraje ...

Ruska kosmonautika u 2017.

naukaPosle izuzetno skromne 2016. (samo 17 lansiranja i 15 nacionalnih kosmičkih aparata postavljenih na orbitu) i gubitka teretnog broda “Progres MS-04”, zamenik ruskog premijera Dmitrij Rogozin zadužen za pitanja kosmosa je poželeo da 2017. bude konačno godina bez neuspešnih lansiranja.

2017 - Novo rukovodstvo NASA-e