Događaji

Kosmičke novosti

Exomars2010 625

Prva ekspedicija ruskih kosmonauta na Mesec će trajati dve nedelje * Kosmički letovi mogu biti obustavljeni za 100 godina zbog otpada na orbiti * Belgija stvara kosmičku agenciju *  ESA izdvaja 350 miliona evra za marsohod "Paster".... i druge vesti

Kosmos 2016.

DragonU 2016. obavljeno je 85 lansiranja raketa-nosača koje su na orbitu izbacile 221 kosmički aparat. Dva lansiranja (2,35%) kineskih i ruskih raketa završena su neuspehom, dok je na lansirnoj rampi, za vreme testiranja, eksplodirala raketa "Falkon-9" američke privatne kompanije SpaceX.

Prvi put u XXI veku, SAD su izbile na vodeće mesto po broju lansiranja - 22. Kina je na drugom mestu sa, takođe 22 lansiranja (ali jednim neuspešnim), dok je Rusija sa samo 17 lansiranja, posle mnogo godina liderstva pala na treće mesto.

Imenovani kandidati za administratora NASA-e, dok Mask i Bezos postaju Trampovi savetnici

DaglasIz prelaznog tima Donalda Trampa procurila su imena tri kandidata za rukovodioca Nacionalne administracije za kosmos i vazduhoplovstvo (NASA). Istovremeno, Ilon Mask i Džef Bezos su uvršteni u tim Trampovih savetnika za strateška pitanja.

BDS – „Boeingova“ desna ruka

boing1Za multinacionalnu korporaciju „Boeing“ svi smo čuli. Doduše uglavnom preko aviona, iako oni proizvode i helikoptere, rakete svih vrsta i satelite. Ono što se slabije zna to je da je „Boeing“ drugi na svetu proizvođač oružja i najveći dolarski izvoznik u SAD sa skoro $100 milijardi u 2015. godini. Ove godine su slavili stogodišnjicu postojanja.

Rusija, Amerika, Kina - iz ugla kosmonautike

launch

Događaji u kosmonautici zadnjih godina, posebno u svetlu odnosa dve kosmičke super-sile, SAD i Rusije, čini se da ponovo postaju sve više pitanje uspešnosti ekonomsko-političkog sistema. U SAD sve veći značaj dobiju privatne kompanije čiji razvoj omogućava baš američki sistem.

Evropa ostaje na MKS do kraja 2024.

photoDržave članice Evropske kosmičke agencije (ESA) su se dogovorile da izdvoje 807 miliona evra za nastavak korišćenja Međunarodne kosmičke stanice (MKS) minimum do kraja 2024. Pored toga, odlučeno je da se dodatno izdvoji 153 miliona evra za naučne eksperimente na evropskom modulu "Kolumbus" (Columbus).

Nov igrač na kosmičkoj sceni – izazov Ilonu Masku!

Blue Origin New Glenn e1473790705464Američka privatna kompanija Blue Origin ("Blu oridžin" - u slobodnom prevodu "Plavo poreklo") je predstavila projekata rakete-nosača "Novi Glen" (New Glenn). Prvo lansiranje nove rakete očekuje se pre kraja 2020, saopštio je predsednik kompanije Džef Bezos (Jeff Bezos). Kontraverzni vlasnik Blue Origin Džef Bezos je poznat kao osnivač Amazona. Iako Blue Origin nije do sada lansirao ni jedan satelit u kosmos, za ovu kompaniju se govori kao veoma ozbiljnom konkurentu kompanije SpaceX Ilona Maska.