Događaji

Dve priče o kosmičkom otpadu. Ili neobična veza između Mursije, Pentagona i Meseca

ko2Skoro svake nedelje neki komad kosmičkog đubreta padne na Zemlju ali, u većini slučajeva, to ostane neprimećeno, sem možda u lokalnim medijima. Ali danas bih rekao nešto o dva slučaja nekontrolisanog ulaska u atmosferu otpada koja su postala prilično popularna. Prvi slučaj ima veze sa fragmentima koji su pali u Španiji.

Novosti ruskog kosmosa

rk18

* Hoćeš li da postaneš kosmonaut?
* Turistčki letovi oko Meseca na "Sajuzu" mogu krenuti 2021.
* "Energija" za prekid programa MKS 2024.
* Gradi se maketa kosmičkog broda "Federacija"
* Ruski naduvni modul može koštati 6 do 7 milijardi rubalja
* Novi teretni kosmički brod može biti lansiran krajem 2021.
* Devet turističkih mesta biće prodato na brodovima "Sajuz"
Motor RD-171 može biti korišćen na ruskoj super raketi-nosaču

Prekid saradnje Nase i Roskosmosa nerealan

logotipiUkazujući na donošenje ambicioznog petogodišnjeg programa za razvoj astronautike u SAD, američki zakonodavci su pozvali Nasu da do sledeće godine prekinu saradnju sa ruskom agencijom Роскосмос. Međutim, agencija „Russia Today“ navodi izjave eksperata da će se saradnja dve agencije nastaviti i dalje.

Koliko satelita se u proseku lansira jednom raketom?

800px ESTCube 1 illustrationU članku Grujice Ivanovića: Indija lansirala jednom raketom 104 satelita, od 18. feburara objavili smo da je Indija ostvarila rekord sa 104 istovremeno lansiranih i u orbitu postavljenih veštačkih satelita. Iznenađen toliko velikim brojem jedan čitalac se interesovao za tipičan ili prosečan broj satelita koji se šalju jednom raketom u kosmos.

Zimske pripreme kosmonauta

59799771001U brezovoj šumi Zvezdanog grada tokom januara/februara 2017. četiri posade sastavljene od kosmonauta "Roskomosa", NASA-e i ESA-e (uključujući dve američke astronautkinje i jednog instruktora Centra za pripremu kosmonauta), obavile su zimske treninge za slučaj povratka iz kosmosa u snečnim šumskim uslovima.