Zagonetni kosmos

Pogled na NGC 4710

hs 2009 30 a large webObjekat dubokog neba sa kataloškom oznakom NGC 4710 spiralna je galaksija smeštena u sazvežđu Berenikina kosa. Budući da je posmatramo gotovo postrance, lako možemo uočiti njen centralni oval. Centralni ovali spiralnih galaksija sadrže najveći deo supstancije samih galaksija, zbog čega je njihovo proučavanje veoma važno.

Fotografija četiri „junaka“

m101Kada četiri Nasina junaka udruže svoje snage, ne može se očekivati da nastane ništa drugo osim – predivne fotografije. Zaista, slika u kojoj možete uživati nastala je udruženim snagama četvorke, koju čine „Habl“ (Hubble Space Telescope), „Čandra“ (Chandra X-ray Observatory), „Spicer“ (Spitzer Space Telescope) i „Galeks“ (Galaxy Evolution Explorer).

Divni ARP 142

ARP-142-160Iz serije Zagonetni kosmos!

Ovo je još jedan dragulj u galeriji fotografija Svemirskog teleskopa Habl. Na slici, u donjoj polovini, vidimo ples dve galaksije u susretu. Gornja na ovoj fotografiji je spiralna, ali sada već sasvim deformisana pod gravitacionim uticajem donje, eliptične galaksije.

Cigara

M82-149

Iz serije Zagonetni kosmos!

Ova predivna apstraktna nebeska šara je daleka galaksija NGC 3034, poznatija po svom nadimku: Galaksija Cigara, a i po drugoj kataloškoj oznaci: M 82.

Drukčiji pogled na maglinu Severna Amerika

spitzer-imagecrop

Iz serije Zagonetni kosmos!

U vidljivoj svetlosti maglina Severna Amerika podseća na Severno Američki kontinent, ali kad se posmatra u infracrvenom delu spektra ona poprima potpuno novi izgled. Pojavljuje se predeo prepun usijanog gasa, prašine, mladih zvezda i protozvezda.