Relaksacija

Fujare mesto teleskopa

IMG 0007Nema 'leba u astronomiji, ova tri momka su se okrenula muzici, zamenuli su teleskope fujarama i – krenulo im. Preksinoć su odžali koncert u Slovačkom kulturno centru u NS. Sa velikim uspehom. Kako čujemo, upravo oni će otvoriti sledeću Mesijeov maraton!

ZAGONETKA

Moje ime duh je
lutah pustinjom kamenom
i lutah pustinjom peščanom
jalovom bez kapi kiše
usamljen sa još jednim
bratom...

Možete li da režite zagonetku?

Šta nam je ostalo od Apola

komandni-modulPiše danas u Večernjim novostima da je pre 44 godine u BG, na trgu Marksa i Engelsa (koji se sada zove Trg Nikole Pašića) bio „postavljen svemirski brod. ’Apolo 10’“. Zapravo radilo se o komandnom i o lunarnom modulu koji su proputovali Jugoslaviju i bili su izloženi prvo u Ljubljani, a posle Beograda i u Skoplju.

Veliki brojevi

brojevi2

Kao većina inženjera tehnike, vezan sam za brojeve. Ali kao ljubitelj astronomije, naročito za one velike. U svakoj mojoj knjizi do sada makar jedno poglavlje posvećivao sam brojevima. Danas bih rekao nešto o jednom od onih najvećih.

Valentinovo u meridijanu

Valentinovo, dan zaljubljenih, dvoje je ljudi iskoristilo za pravi, mali ljubavni eksperiment između Sunca i Zemlje. Slađana Bem u Mostaru i Marino Tumpić u Vidulinima zaustavili su trenutak u vremenu kada se Sunce našlo u meridijanu njihovih lokacija.

Kamenje na Marsu

Fotografije sa površine Marsa često susrećemo u medijima. Uspjesi američkih landera i rovera posljednjih desetak godina približili su nam taj tuđinski svijet i doveli ga doslovce na naš kućni prag. Nerijetko bi se veoma lako prevarili je li neka fotografija snimljena na tlu crvene (Mars) ili plave planete (Zemlja). Evo jedne fotografije „s Marsa“ koja je zapravo snimljena na Zemlji. Uočite i mali detalj umetnut u ovu fotomontažu. Ne razlikujemo se previše zar ne?