Saturn

Saturn u opopziciji

Saturn-opozicija200Ovako otprilike izgleda Saturn danas gledano sa Zemlje. On je u opoziciji što znači da se, posmatrano sa naše planete, nalazi suprotno od Sunca. To je odličan period za posmatranje jer objekat u opoziciji izlazi na noćnom nebu u sumrak, kulminira oko ponoći, a zalazi sa zorom.

Saturn izbliza

FOTO ESEJ

Svemirska misija „Cassini-Huygens“ plod je zajedničkih napora američke NASA, evropske ESAi talijanske ASI. Započeta je još 1997. godine. Misija je do sada koštala oko $3,26 milijardi, uključujući $1,4 mld. za pripreme pre lansiranja, $705 mil. za vođenje operacije, $422 mil. za lansiranje i 54 mil. za praćenje letilice. SAD je dala 80%, Evropa 15%, a Italijani 5% tih dolara.

Šta je to potreslo Saturnove prstenove 1984?

prestenovi_smPrve naznake da se nešto dogodilo sa Saturnovim prstenovima stigle su 2006. sa Nasine svemirske sonde „Cassini", koja je napravila slike najbližeg prstena, tanke, zaleđene trake pod imenom D prsten. „Cassini" je u njemu otkrio naizmenične svetle i tamne trake, što govori da prsten nije savršeno ravan, već talasast, sa amplitudana visokim oko jednog kilometra.

Prevod teksta: What shook up Saturn's rings in 1984?