Saturn

Aurora Saturna

Saturn auroraNASA

Sedam meseci, NASA / ESA svemirski teleskop Habl je posmatrao region severnog pola Saturna i svojim spektrografom u ultraljubičastom svetlu snimio niz slika njegove aurore. Snimci su napravljeni pre i posle Saturnovog ljetnjeg solsticija.

Saturnov prsten

s2

Zbog njih, mnogi Saturna smatraju najlepšom planetom Sunčevog sistema. Ko god ih je posmatrao teleskopom a kamoli video fotografije sa sondi 'Vojadžer'ili 'Kasini', slaže se sa tom konstatacijom.

Koliko je dug dan na Saturnu?

s2

Pitanje izgleda prosto, jer na sajtovima ima takvih podataka koliko hoćeš... Ali problem je što se mnogi od tih brojeva razlikuju! Zašto? Jedan od zadataka misije 'Cassini'bio je baš to – izmeriti dužinu dana na Saturnu. Ali ni danas to ne znamo tačno. Zapravo, mislim da je baš to divno. Često pomislim da je razlog zbog kojeg je kosmička nauka tako pristupačna baš u tome što su pitanja koja naučnici postavljaju sami sebi vrlo laka za razumevanje običnom čoveku. Postoji li život u kosmosu? Zašto je Venera toliko različita od Zemlje? Da živimo na Saturnu, koliko bi nam trajao radni dan?

Saturn u opopziciji

Saturn-opozicija200Ovako otprilike izgleda Saturn danas gledano sa Zemlje. On je u opoziciji što znači da se, posmatrano sa naše planete, nalazi suprotno od Sunca. To je odličan period za posmatranje jer objekat u opoziciji izlazi na noćnom nebu u sumrak, kulminira oko ponoći, a zalazi sa zorom.