Mars

Cacao na Marsu

Detalj

Ovo na slici nije prvi meteorit na kojega je NASA-in rover Curiosity nabasao otakako je prije 10,5 godina stigao na Mars, ali je vjerojatno najfiniji primjerak od te vrste dosad. Smjesta se prepozna da nije riječ o marsovskom kamenu! Zapravo, uopće nije riječ o kamenu. Meteorit je od željeza i nikla, što vjerojatno znači da je bio dio jezgre nekog nesuđenog planeta, kojemu je unutrašnjost bila u jednoj razvojnoj fazi rastaljena i diferencirana. To zadnje znači da su najteži sastojci bili potonuli na dno, tj. u središte objekta. Nažalost, tijelo je očigledno bilo razoreno u nekom kasnijem, vrlo dinamičnom događaju.

Opširnije: Cacao na Marsu

Write comment (0 Comments)

crop

Procenjuje se da je magnituda 5, zapravo najveći potres ikada koji je detektovan na drugoj planeti. NASAin lender InSight detektovao je taj potres na Marsu i to ga kandiduje za najjači ikada zabeleženi potres na drugoj planeti. Marsotres de desio 4.5.2022. godine, odnosno 1.222. marsovski dan misije. InSight je do sada detektovao više od 1.313 marsotresa od početka misije, odnosno od novembra 2018. godine kada se lender uspešno spustio na površinu Marsa. Najveći prethodno zabeleženi marsotres bio je, po procenama, magnitude 4,2 i detektovan je 25.8.2021. godine.

Opširnije: NASAin lender InSight detektovao najjači potres iakda zabeležen na drugoj planeti