The interesting engineering behind the SHAPE of Train wheels! 

Možete pomisliti da je odgovor jasan. Prirubnice (flanše) sa unutrašnje strane točkova.. Nije! Razlog je koničani oblik točkova.

Konični točkovi su jedno od najvećih inženjerijskih dosignuća. Takav oblik točkova postiže dve bitne stvari: 1. vraća točkove, odnosno kompoziciju na pravac šina i 2. Ulaskom u krivinu, jedan točak na zajedničkoj osovini prelazi manji put, a drugi prelazi veći, tako što se unutrašnji točak manjim prečnikom kotrlja na šinu, a spoljašnji točak se kotrlja većim prečnikom. Prirbnica je dodata kao mera bezbednosti. Sledeći video animacijom jasno prikazuje genijalno "samovozeće" rešenje.

(ukoliko vam je potreban imate mogućnost uključivanja automatskog prevoda)

Voz 3

Voz 2

Voz 1

  

image.gif
 
 

 


Komentari

  • Trovach said More
    Zasto se Sedna skoro nikad ne navodi kao... 7 sati ranije
  • Stexa said More
    Драган Танаскоски wrote:
    @Ego Kažeš da u različitim...
    3 dana ranije
  • Branko said More
    Imam sferno ogledalo prečnika 140 mm sa... 4 dana ranije
  • Siniša said More
    A šta, ako pogrešno gledamo na stvari.... 4 dana ranije
  • Драган Танаскоски said More
    @Ego Kažeš da u različitim... 6 dana ranije

Foto...