pluton p4p5

Nedavno provedena javna kampanja izbora naziva dvaju novootkrivenih Plutonovih mjeseci iznjedrila je pobjedničke nazive Vulkan i Cerberus. Kampanju je organizirala i provela organizacija SETI a prijedlog nazivlja i glasanje odrađeno je putem interneta. Pluton danas ima pet poznatih prirodnih satelita; Charon, Nix i Hidra te zasad neimenovani P4 i P5, otkriveni tijekom 2011 odnosno 2012. Ova nevelika tijela koja orbitiraju oko Plutona imaju promjer od tridesetak km. Zanimljivo je kako je naziv Vulkan predložio glumac William Shatner (Capt. James T. Kirk iz serijala Zvjezdane staze). Konačnu odluku o usvajanju nazivlja Plutonovih mjeseci donjeti će Međunarodni astronomski savez (IAU) koji jedini ima zakonske ovlasti davanja imena lokacijama i objektima u svemiru. Prema našim saznanjima u kampanju izbora nazivlja Plutonovih Mjeseci uključili su se i poneki astronomii iz Hrvatske. Šaljivi prijedlozi s naših društvenih mreža i foruma poput Mirko i Slavko te Boško i Buha nisu ušli u „uži krug“ pobjedničkih nazivlja.