Baxter osmatrac65

Vidljiv navečer i ujutro

Povremeno iz dubina svemira na našem noćnom nebu uočavamo tajnovite goste, zvijezde repatice, komete. Narednih nekoliko noći imamo u blizini sjevernog nebeskog pola prigodu vidjeti jedno od njih. Komet C/2022 E3 (ZTF) u maksimumu je sjaja. Prema mjerenjima njegov je sjaj dovoljno velik da ga se u ruralnim područjima može uočiti i golim okom. Dalekozor će biti od velike pomoći kako za pronalazak kometa tako i za uočavanje njegove strukture, kome i malog repa. Čini se kako će nas i meteo situacija poslužiti a ni Mjesec više nije smetnja na nebu za uočiti pridošlicu koja se jako brzo kreće među zvijezdama.

C 2022 E3 sky

Potrebno je navečer pogledati ka sjeveru, pronaći zviježđa Velikog i Malog Medvjeda, Sjevernjaču i komet je tu u blizini. Donosimo ilustracije s ucrtanim položajima kometa tijekom narednih nekoliko dana. Predviđanja sjajnosti ovih nebeskih tijela nisu baš omiljena disciplina astronoma, obzirom na to utječe jako puno faktora i ona često mogu odstupati u stvarnosti.

Kako bilo, iskoristimo ovu najbolju priliku za ugledati zvijezdu repaticu koja se sada udaljava od Sunca te odlazi daleko, jako daleko do nekog sljedećeg viđenja. Najbliže Zemlji biti će prvog dana veljače.

komet kraj sijecnja 2023

Fotografiju kometa između zviježđa Velikog i Malog Medvjeda snimio je Petr Horálek, Slovačka a komet iznad Etne na Siciliji Dario Giannobile, Italija. Pokušajte i vi fotografirati komet, današnji mobiteli s boljim kamerama to definitivno mogu, rado ćemo objaviti vaše fotografije.