Prolazak sonde 'New Horizons' pored Plutona i njegovih satelita u julu 2015. bio je prvi korak u istraživanju Kajperovog pojasa. Iako je NASA ponekad kritikovana da pravi euforiju pred svaku planetnu misiju, istina je da se Pluton pokazao kao neverovatno složen svet. Planine sa metanskim snegom, atmosfera podeljena na slojeve, najveći lednik u solarnom sistemu, jezerca vodenog leda koja plutaju na azotnom ledu i kriovulkani samo su neka čuda koja nam je prikazala mala planeta patuljak. Jedno od otkrića NH je da je Pluton veći od Erisa (za 2%) – ali ne i teži – pa nosi titulu najvećeg objekta u Kajperovom pojasu, što je paradoks, jer je činjenica da je Eris veći od njega bio razlog da se Pluton izbaci iz porodice planeta i prebaci u kategoriju planeta patuljaka. Nažalost, NH je imao samo nekoliko sati da prouči Pluton. Treba li da se vratimo? I ako treba, kakav brod treba poslati?
Zatečen na zapadnom obodu Endeavour kratera, robotski geolog i veteran na Marsu, 'Opportunity', bio je prinuđen da se sakrije u maloj dolini Perseverancei uđe u neku vrstu hibernacije. Rover spava da bi sačuvao ono malo snage što mu je preostalo u nadi da će preživeti peščanu oluju kakvu nijedan rover do sada nije doživeo, kakvu čak ni NASA nema u svojoj bogatoj evidenciji...
Preziva se Stanković, a njeni mama Kristina i tata Čedomir tek traže pogodno ime za nju. Kaže tata Čeda, verovatno će se zvati Tea, kao Teja, proto-planeta koja je izazvala nastanak Meseca, samo bez....
Spaceweather.com i Earth to Sky Calculus su u sredini kampanje snimanja kosmičkih zraka. Od 16. do 21. avgusta lansirali su niz balona u stratosferu iz više mesta u SAD. Pronašli su povećanje nivoa zračenja na Pacifičkoj obali. Najnoviji podaci su tačke okružene crvenom bojom:
Premijer Narendra Modi je najavio da će 2022, kada Indija bude slavila 75 godina nezavisnosti, biti obavljen prvi orbitalni let indijskog kosmonauta u nacionalnom kosmičkom brodu.
U prednjem delu 'Буранa'nalazila se hermetizovana kabina zapremine 73 m3za posadu (2-3 čoveka) i putnike (do 6 ljudi), odseci brodske opreme i prednji blok motora za upravljanje.
Kabina, u kojoj je trebala da se nalazi i tokom leta radi posada, imala je dva nivoa: gornji – komandni otsek i donji – otsek za zadovoljavanje životnih potreba putnika, ispod kojeg se nalazio servisni otsek sa pomoćnom opremom koja nije non-stop neophodna...
Spolja, orbitalni brod 'Буран'je bio napravljen slično kao obični avion: bio je to bezrepi trup sa nisko postavljenim krilom sa napadnom ivicom u obliku dvostruke strele; aerodinamički sistemi upravljanja uključuju elevone[1]i veliki balansirajući trimerdužine 5 metara, raspoređene na zadnjem delu trupa, i kormilo pravca koje je moglo da se 'rascepi' po dužoj ivici i tako posluži kao vazdušna kočnica; spetanje 'po avionski' omogućavao je trodelni stajni trap (sa nosnim točkom).