Porodica poznatih Jupiterovih satelita se povećala za dva člana. Novi sateliti su pronađeni  27. spetermbra 2011. godine i to pomoću optičkog teleskopa Magelan što govori o velikom napretku tehnologije u zadnih deset godina, jer tako sitni objekti su bili nedostupni i najvećim zemaljskim telsekopima gotovo do danas.

Novi sateliti su dobili oznake S/2011 J1 i S/2011 J2. S znači da se radi o satelitu, broj je godina otkrića, J se odnosi na Jupiter a zadnji broj je redni broj satelita otkrivenog date godine. Sateliti su inače vrlo malih dimenzija, oko jednog kilometra u prčeniku i kreću se na velikoj udaljenosti od Jupitera. Jupiter obiđu za 580, odnosno za 726 dana.

Sada Jupiter ima ukupno 66 satelita, ali taj broj će se siguno znatno uvećati narednih godina. Naime veruje se da oko ove gigantske gasne planete kruži još stotinu sateltita sličnih karakteristika.

Magellan_telescopes Opservatorija Las Campanas, Čile

Magelanov teleskop je stacioniran u Čileu u opservatoriji Las Campanas Observatory . Zapravo radi se o dva telekopa svaki od po 6,5 metara u prečniku.

Inicijalno osmatranje koje je dovelo do otkrića nova dva satelita Jupitera izvršio je astronom Scott Sheppard sa Departmana za terestrički magnetizam pri Karnegi institutu za nauku u Vašingonu. Šepard je inače zaslužan za otkriće čitaog niza satelita koji kruže oko gasnih planeta Sunčevog sistema.

Otkriće bi moglo da nas dovede korak bliže razumevanju nastanku i evoluciji Solarnog sisema, nada se Šepard. On očekuje da novi sateliti tokom godine dobiju svoja lična imena. Po pravilu to će biti neko ime iz grčke ili rimske mitologije i vezano za Zevsa odnosno Jupitera.

Izvor: Universe Today