Dolazi sezona beskrajnih oblaka, naročito onda kada vam jasno i čisto nebo baš treba. Recimo, kad kupite dvogled ili teleskop. E za takve situacije dobri ljudi su izmislili čitav niz astronomskih programa. Oni ne samo da su dobra zabava, posebno u kišno vreme, nego mogu i da vam pokažu sve na nebu. (Hmm, obrnuto, korisni su, a i pruže vam intelektualnu zabavu dok ih istražujete).

Evo nekoliko takvih programa sa interneta.

Stellarium

stellarium

Postoji instalaciona verzija ovog programa i vrlo je popularna. Lepo izgleda, daje odličan prikaz neba i besplatna je. A postoji i vrlo zgodna online verzija. Dakle, ukucate adresu program odmah prepozna lokaciju sa koje posmatrate. Dalje radite sami: tražite objekat koji vam treba. Šetate kroz vreme, postavljate granice sazvežđa, uključujete i isključujete Deep Sky objekte itd. Imate na raspolaganju kalendar sa važnim događajima, informacije o objektima i tako dalje, istražite sami.

The Sky

theSky

Meni se sviđa, istraživanje prepuštam vama. Ovo je više od planetarijumskog programa. Ili ukratko: svašta možete s ovim programom.

StarDome

Kada učitate ovu stranicu sretnete se sa kratkim opisom programa. Ali ako već imate neko iskustvo sa planetarijuma, dakle, astronomskim programima koji prikazuju zvezdano nebo, onda to ne morate da čitate jer vam je sve već poznato. Ukucate lokaciju sa koje posmatrate nebo, izaberete da li vam treba prikaz atmosfere ili ne, nazive sazvežđa itd. Fin neki program.

WikiSky

Ovo je moćan program, najmoćniji od svih nabrojanih i nije za svakodnevnu upotrebu. On vidi kao Habl, pa i bolje od toga jer gleda i u X zracima i u infracrvenim i UV. I u pozadini ima ogroman broj podataka, diskusija, fotografija… Ako neki nebeski objekat nigde ne možete da nađete, koristite ovaj program.

Pogledajte i ove programe:

Četiri jednostavne web aplikacije za astronome