Interesantan tekst. Ako D.Dragović dopušta naveo bih neke, njemu poznate, podatke iz ruskog izvora. Rekord je postavio avion MIG 25M (oznaka Medjunarodne aviofederacije E266). Pilot A.V.Fedotov je 22. jula 1977. godine postavio visinski rekord od 37.800m, a 21. avgusta 1977. godine popeo se na visinu od 37.650m. Ovaj avion je postigao 29. svetskih rekorda od čega 3 apsolutna. Prvi let ovog aviona bio je 12. jula 1973. godine (pilotirao Ostapenko, a zatim na njemu lete Fedotov, Orlov, Fastovec, Kononov i Ivanov). MIG 25 se proizvodio do 1984. godine, kada ga zamenjuje usavršena verzija MIG 31. Da budem jasan, razlog zašto sam bio zainteresovan za komentar. je činjenica da je 6. septembra 1976. godine pilot Belenko sa MIG 25P poleteo sa aerodroma Sokolovka (Primorski kraj), a sleteo na aerodrom Hakodate (ostrvo Hokaido). Pilot Belenko je zatražio politički azil i iste godine 9. septembra je prebačen u SAD. „Avion je bio rastavljen, podvrgnut detraljnom proučavanju japanskih i američkih specijalista i vraćen 15. novembra 1976. godine SSSR-u“.
Author: Gost

Komentari

  • Baki said More
    Dobar izbor, posebno što je dat odgovor... 1 dan ranije
  • Baki said More
    U tekstu od 19. decembara 2012.... 2 dana ranije
  • Duca said More
    Opsezi mogućnosti su toliko veliki, da... 2 dana ranije
  • Miodrag said More
    odlicno predavanje. uzivanje bilo za... 2 dana ranije
  • kizza said More
    Ma koga briga što će Sunce da se... 2 dana ranije

Foto...