TV Astronomija

Misije DART i HERA

DartHera 1

Missions DART and HERA - Protecting the Earth from dangerous asteroids

Test dvostrukog preusmeravanja asteroida, ili skraćeno DART, je NASA-ina svemirska misija koja ima za cilj da testira odbrambeni metod Zemlje od potencijalno opasnih asteroida u budućnosti. U ovom videu otkrićemo kako će izgledati ova misija i videćemo kako će njena otkrića omogućiti zaštitu naše planete.

JWST: Završeno podešavanje i kalibracija

JWSTkalibracija 1

Nakon detaljne analize, NASA je potvrdila da je JWST sposoban da uhvati vrlo sitne detalje, a da pritom očuva fokusiranost slika sa svojih četiri moćna naučna instrumenta. Po završetku sedme i poslednje faze kalibracije teleskopa, tim Veba je održao dosta sastanaka i pretresa i svi su se jednoglasno složili da je Veb spreman da krene u svoju sledeću i poslednju seriju priprema, poznatu kao „science instrument commissioning“. Ovaj proces će trajati oko dva meseca pre početka naučnih operacija na leto.

Misija Stardust

Stardust 3

Stardust Mission - The first spacecraft to return a comet sample to Earth!

Stardust je Nasina misija koja je posetila kometu Vild 2 2004. godine i to je prva misija koja je vratila uzorak komete nazad na Zemlju radi dalje analize! U ovom videu ćemo otkriti kako je prošla misija Stardust i videti šta je otkriveno o kometama i istoriji ranog Sunčevog sistema.

Lov na dinosauruse pokazao mi je naše mesto u univerzumu

DinosaurusTed 3

Hunting for dinosaurs showed me our place in the universe

KennethKenneth Lacovara

Paleontologist

U svojoj potrazi za razumijevanjem najvećih dinosaura koji su hodali Zemljom, Lacovara spaja istraživanje s najnovijim tehnikama snimanja i modeliranja, od inženjerstva do medicine.

Kako da pronađete dinosaurusa? Zvuči nemoguće, zar ne? Nije. A odgovor leži u formuli koju svi paleontolozi koriste. I ja ću da vam otkrijem tajnu.

Šta je Nasin rover Curiositi otkrio na Marsu? - Epizoda 1

CuriosityGM 4

What did NASA's Curiosity rover discover on Mars? - Episode 1

Curiositi je NASA-in rover veličine automobila koji je uspešno sleteo na površinu Marsa 2012. godine, gde je uspešno istraživao i analizirao krater Gejl skoro 10 godina kako bi utvrdio da li je region nekada imao uslove pogodne za život. U ovoj prvoj epizodi serije Curiositi rover otkrićemo

JWST: Nikad viđeno pre - naučnici otkrili hiljade galaksija

NikadVidjeno 4

NEVER SEEN BEFORE!!! Scientists discovered thousands of distant galaxies,JWST 1st image's background

Ovo je već čuvena fotografija. To je zvezda 2 MASS J17554042 + 6551277 (u prvom planu), a nalazi se 2.000 svetlosnih godina od Zemlje. Radi se o test fotografiji, ali NASA kaže da je slika toliko dobra da će Vebove optičke performanse „moći da ispune ili prevaziđu naučne ciljeve za koje je opservatorija izgrađena.