Četvrtak u ranim jutarnjim satima allsky kamera Astronomske udruge Vidulini smještena u Saršonima (Rijeka) uhvatila je u 00:50:56 sjajnu vatrenu kuglu. Riječ je o povećoj čestici međuplanetarne materije, najvjerojatnije iz skupine Lirida, koja je brzinom od nekoliko desetaka kilometara u sekundi uletjela u Zemljinu atmosferu. Zbog velikog trena i ionizacije pojava je bila iznimno sjajna.

lirid-21_04_2011-00_50_56-local-time_B

Meteori (zvijezde padalice) iz skupine Lirida aktivni su sredinom travnja a sam maksimum aktivnosti nastupa noćas. Ovisno o parametrima Zemljine putanje i meteorske skupine, svjetlosnog zagađenja i lokacije opažača na noćnom će nebu biti moguće vidjeti do dvadesetak meteora na sat. Liridi počesto produciraju iznimno sjajne kratkotrajne svjetlosne bljeskove koje možemo vidjeti golim okom i zabilježiti kamerama. Ova je vatrena kugla snimljena allsky kamerom Astronomske udruge Vidulini s lokacije Saršoni. Fotografije snimio Gregor Srdoč. Za vizualno opažanje meteora nije nam potrebna tehnička oprema. Dovoljno je „naoružati“ se strpljenjem, otići podalje od izvora umjetne rasvjete na prostor s čim manje ometanim pogledom prema horizontu i gledati u nebo. Meteori se pojavljuju posvuda na nebu.

Marino Tumpić

Photo taken by Gregor Srdoc;

Saršoni near Rijeka (Croatia).
21.4.2011 00:50:56 local time
(GMT 20.04.2011. 23:50:56)
EOS400D, fisheye 8mm Peleng f/3.5, exp 30s, ISO1600.