Prvi je dan prvog mjeseca 2015. orbite svemirskog broda Zemlja oko matične zvijezde poslje Krista, kako to civilizacija uobičava reći. Svim putnicima i članovima posade istoimenog broda želimo svako dobro, mirno more međuplanetarne, međuljudske i osobne putanje pod nebeskim svodom. Svatko od nas ima neki plan vlastite životne odiseje. Neki su ambiciozni neki nisu, neki prezahtjevni drugi prekomplicirani, treći (naizgled) nedostižni, četvrti...

c2014q2 polozajna karta
  C2014Q2 damian peach

Ma kakvi bili naši planovi i želje činjenica je da zapravo u životu živimo po rezervnom planu. Stvari se događaju a mi ih više ili manje uspješno pokušavamo dovesti u planiranu trajektoriju. Svemir se također događa, svima nama, htjeli mi to ili ne. Ima li on neki plan – zasad neznamo no baš kao i u životu i u svemiru se stvari događaju.

Pogled u nebeski prozor sa naše planete tijekom siječnja ove godine izgledno bi mogao biti obilježen markantnom vizurom komete C/2014 Q2 (Lovejoy). Taj nepredvidljivi nebeski putnik otkriven je 17. avgusta 2014. iz Australije od strane astronoma amatera Terrya Lovejoya. Sada je već nepogrešivo vidljiv i u najmanjem dalekozoru, pa čak i golim okom sa vrlo tamnih lokacija. U narednim danima komet će prijeći milijune kilometara. Kometski rep sve je bogatiji česticama plina i prašine koje obasjavaju zrake svjetlosti sa Sunca a naš se svemirski brod taman pozicionirao kako bi imali dobar pogled ka ovom događanju. Bude li sve išlo prema glavnom (ili rezervnom) planu komet će u narednim tjednima postati lako uočljiv putnicima i posadi svemirskog broda Zemlja. Nadajmo se da će biti tako, baš kao što se nadamo da će nam ova godina biti bolja i uspješnija od prethodne.

U svakom slučaju pripremite se na izglednu nebesku pojavu i ne zaboravite njezinu gracioznost. Materija koja čini milijune kilometara dugačak kometski rep bez problema bi stala u putni kofer osobne prtljage! Tako malo „nečega“ može napraviti tako veliku stvar na nebu. Sjetite se toga bar u ponekim trenucima osobne odiseje kroz koju ćemo prolaziti u ovoj godini. Čak i najmanje stvari koje napravimo mogu imati globalan utjecaj, dobar ili loš to ovisi o nama samima. Nemjerljivo smo mali u svemiru, a ipak naš „leptirov zamah krila“ sposoban je pokrenuti uragan događanja. Sretna Vam Nova 2015. godina!