Astronomija je bila moj hobi iz djetinsta. I danas je ali sa mnogo manje aktivnosti  iako imam na raspolaganju bolju opremu nego u mladosti.

Davne 1978. moj pokojni otac kupio mi je sovjetski školski teleskop refraktor (sl. 1) prečnika objektiva 80 mm, dužine fokusa 800 mm (80/800 mm), na ekvatorijalnoj montaži. Tada su, u odnosu na danas, amaterski  teleskopi bili veoma skupi jer u SFRJ nije bilo proizvodnje teleskopa osim Zraka iz Sarajeva koji je pravio male panoramske durbine i dvoglede. Teleskop je bio uvezen preko firme Jugolaboratorija iz Beograda.

1 sovtel

Ovim teleskopom vidio sam hiljadu nebeskih tijela: planete, komete, planetoide, dvojne i promjenljive zvijezde, magline, zvjezdana jata, daleke galaksije... Pratio sam prolaz pored Zemlje najpoznatije komete, zvane Halejeva (Halley) koja je 1986. bila najbliža Zemlji (slijedeći prolaz je 2061.). To je prva kometa sa izračunatim elementima orbite, što je uradio engleski astronom iz 17/18. vijeka po kome je nazvana. Zbog lošeg položaja orbita Zemlje i komete, prolaz komete iz 1986. bio je jedan od najslabijih njenih pokazivanja u posljednjih 3000 godina. Bila je prilično udaljena, a u maksimumu sjaja (nije bio velik) mogla se posmatrati sa južne zemljine polulopte.

2 mojtel

Godine 1985. od firme Iskra-kibernetika iz LJubljane kupio sam sferno ogledalo prečnika 140 mm, dužine fokusa 1400 mm (140/1400 mm) jer sam planirao napraviti veći teleskop da bolje vidim ovu rijetku kometu. Osmislio sam kako teleskop napraviti ali kada sam naknadno pročitao da se kometa neće dobro vidjeti iz SFRJ, odustao sam od konstrukcije teleskopa.

3 mojtel

Krajem 1987. počeo sam praviti teleskop reflektor NJutnovog tipa na azimutalnoj montaži. Veoma rijetki su bili pojedinci u SFRJ (i ranije ovdje) koji su sami napravili teleskop. Početkom 1988. teleskop je bio završen. Iste godine napravljen je manji reflektor 120/900 mm jer kada sam sakupljao materijale sa otpada (drvenarija, plastika...) da napravim teleskop, toga je bilo ostalo pa da ne bacam, napravim još jedan (sl. 2, 3, 4).

4 mojtel

Teleskopi su još u dobrom stanju, operativni kao onda. Ponekad noću kroz njih pogledam isto nebo, iako mi više nismo isti.

• bogdan besir said More