Kometa 96P/Machholz je kratkoperiodična kometa koja prilazi veoma blizu Sunca. Astronom amater Donald Machholz (1952–2022) otkrio je kometu 12. maja 1986. na vrhu Loma Prieta, u centralnoj Kaliforniji (SAD), koristeći dvogled od 130 milimetara.

Kometa 96P

96P/Machholz je neobična među kometama u nekoliko aspekata. Osim malih SOHO kometa, njena vrlo ekscentrična orbita od 5,29 godina ima najmanju perihelnu udaljenost poznatu među kratkoperiodičnim kometama, što je dovodi znatno bliže Suncu nego što je orbita Merkura. To je ujedno i jedina poznata kratkoperiodična kometa s velikim nagibom orbite i visokim ekscentricitetom.

Godine 2007. otkriveno je da je kometa osiromašena ugljenikom i cijanogenom, po čemu je skoro jedinstvena među kometama sa poznatim sastavom. Hemijski sastav implicira drugačije i moguće ekstrasolarno porijeklo. Procijenjeni prečnik komete je oko 6,4 km. Kometa je posljednji put bila u perihelu 31. januara 2023. godine i njen se prolaz pored Sunca mogao vidjeti na snimcima LASCO C3, SOHO opservatorije (serija snimaka SOHO opservatorije od 29. januara do 2. februara 2023. godine).

Orbita

Orbita 96P/Machholz odgovara meteorskom roju Arietida i grupama kometa Marsden i Kracht. Generalno se klasifikuju kao član Jupiterove porodice kometa. Kometa je trenutno u orbitalnoj rezonanciji 9:4 sa Jupiterom. Njena najveća udaljenost od Sunca (afel) je 5,947 AJ (AJ-Astronomska Jedinica). Ova kometa ima perihel (najbliži prilaz Suncu) od 0,124 AJ (18.600.000 km) i u perihelu kometa prolazi pored Sunca brzinom od 118 kilometara u sekundi (420.000 kilometara na sat). Približava se Suncu bliže od bilo koje numerisane komete osim komete 321P/SOHO.

Smatra se da bi ova kometa na kraju mogla biti izbačena iz Sunčevog sistema.