Nebo vedro, noć topla. Postavim teleskop ''Mirfak'' -reflektor 140/1400mmnapravljen prije 30 godina, da potražim kratkoperiodičnu kometu 21P/Giacobini-Zinner koja se nalazila na sjevernom nebu u sjevernom dijelu Kasiopeje iznad ''W'' asterizma najsjajnijih zvijezda ovog sazvježđa.

21P Giacobini Zinner 070818

Krenuo tražiocem od zvijezde Epsilon Kasiopeje do zvijezda 35 i 32 Kasiopeje, te NW do zvijezde HD 5550 Kasiopeje (5,9 mag). Istočno 1° od nje uočio sam kometu pri 70x sa ALP (Anti-light pollution) filterom. Izgledala je kao mala maglica prečnika 5' i sjajnijeg središnjeg dijela (DC=5) sa zvjezdastim jezgrom. Kometa je bila sjaja 8,6 magnitude. Koma je bila malo izdužena prema zapadu što je značilo da kometa ima slab repić.  Kometa je bila udaljena 0,54 AJ (astronomska jedinica) od Zemlje i 1,12 AJ od Sunca. Giba se nešto više od 1° na dan prema ESE.

Periodična kometa 21P/Giacobini-Zinner biće u perihelu 10. septembra 2018. na jutarnjem nebu u sazvježđu Kočijaša, udaljena 1,01 AJ od Sunca. Najbliži prolaz pored Zemlje biće dan kasnije 11. septembra 2018. godine udaljena 0,39 AJ kada bi mogla dosegnuti 6,5 magnitudu. Period komete je 6,54 godine.

Ovu kometu je otkrio 20. decembra 1900. godine Michael Giacobini sa opservatorije u Nici u sazvježđu Vodolije kada se proračunalo da ima period od 6,5 godina. U noći 23. oktobra 1913. Ernst Zinner iz  Bamberga u NJemačkoj otkrio je ponovo kometu dok je posmatrao promjenljive zvijezde u sazvježđu Štita. Kometa 21P/Giacobini-Zinner je matična kometa meteora Drakonida koji su najaktivniji 9. oktobra svake godine.

AMATERSKA KOMETOGRAFIJA Miro Ilić