Veoma je rijetka pojava da se dva najpoznatija planetoida (asteroida) nađu prividno blizu jedan drugoga na nebu. Posljednjih nekoliko mjeseci u sazviježđu Djevice (Virgo), dva najveća i najsjajnija planetoida, 1 Ceres i 4 Vesta, gibaju se jedan pored drugog. Samo 2° ili 3° međusobno udaljeni. Sve to vrijeme vidljivi u malom teleskopu ili dvogledu. Ceres najveći od svih planetoida i najsjajnija Vesta. Ovih dana višemjesečni ples planetoida dostigao je vrhunac. Kralj i kraljica planetoidnog pojasa, približili su bliže nego ikada. Na samo 10 ugaonih minuta (trećina vidljivog promjera Mjeseca) u večer 5. na 6. jula. Svakome ko je želio vidjeti planetoid, ovo je bila velika prilika.

Ceres-Vesta 3

Ceres-Vesta 1
  Ceres-Vesta 2

Vedro ljetno nebo obasjano mjesečinom iznad Trebinja. Ubrzo nakon sumraka, par Ceres - Vesta bio je vidljiv na jugozapadnom nebu na 30° visine. Da bi ih pronašli, pleneta Mars i zvijezda Spika su polazišta, kao što je vidljivo na grafikonu širokog polja. Ovaj par planeta - zvijezda, se takođe prividno blisko susreću 13. jula razmaknuti 1,3°. Njima se na večer 5. jula pridružio i Mjesec u prvoj četvrti (blizu Marsa, desno).

Oko 10° iznad Spike je zvijezda treće magnitude Zeta Virginis, poznata kao Heze. To je vrh uskog trougla sa Marsom i Spikom u svojoj osnovi. Ceres i Vesta su unutar tog trougla, otprilike jedno do drugog na samo 1,5° ispod, jugozapadno od Zete (jugoistočno zvijezde 6,4 magnitude HD117267 Virginis). Ako se pažljivo usporedi grafikon uskog polja sa poljem zvijezda u okularu teleskopa, lako se uočavaju dvije zvjezde gosta – dva planetoida, međusobno razmaknuta 10 ugaonih minuta.

Gledana 14 cm teleskopom, lako se vidila razlika u sjaju i boji planetoida. Ova dva planetoida su bili u opoziciji u aprilu i od tada su malo izgubili u sjaju. Početkom jula, Ceres je 8,3 magnitude, a svjetlija Vesta je 7,2 magnitude. Stvarni promjer Ceresa je 940 km i gotovo je dvostruko veći od Veste (540 km). Ipak Ceres je slabijeg sjaja dijelom zato što je dalje (oko 85 miliona km) od Veste. Iako su 5. jula na nebu izgledali blisko, u stvarnosti nisu. Ceres je takođe mnogo tamnije površine. Vesta je srednje siva, odražavajući 42% od sunčeve svjetlosti koja pada na nju (za planetoid, visok albedo ili reflektivnost), dok je Ceres više tamno sivo-smeđi sa albedom od samo 9%.

Ceres