Dok pišem ovo ogromna stena prečnika pet kilometra proleće pored Zemljle. U kosmičkim razmerama ona će proći vrlo blizu, na nekih sedam miliona kilometara daleko od nas, a udar tela takvog prečnika bio bi izazov za sav složeniji živi svet planete. Ipak, astronomi su spokojni. Oni se uzbune tek kada proračuni pokažu da će se telo čiji se prečnik meri metrima ili više od toga, približiti na manje nego što je od nas udaljen Mesec, a to je oko 400 000 kilometara. Računanje potpuno precizne putanje nekog malog tela praktično je nemoguće jer astronomi nikada ne raspolažu sasvim preciznim podacima, recimo o sastavu tela, njegovoj veličini, obliku itd. te su greške u proračunima kretanja tela sasvim moguće. Zbog toga se vrše samo procene verovatnoće od udara nekog tela u našu planetu.

800px Florence3122spon
Florence proleće pored Zemlje, septembra 2017.

Ali, rastojanje od pomenutih sedam miliona kilometara je dovoljno veliko da astronomi isključuju mogučnost pada ovog tela na Zemlju.

O kakvom telu se radi? U pitanju je asteroid 3122 Florence. On pripada familiji asteroida Amor, a to su oni čiji je perihel (tačka na orbiti nekog tela najbliža Suncu) izvan Zemljine putanje oko Sunca i ne seku je. Ipak ovaj astroid spada u potencijalno opasna tela, jer ako smo sada od njega i bezbedni to ne znači da ćemo biti bezbedni i u budućnosti. Asteroid Florence je otkriven 2. marta 1981. godine sa opservatorije Siding Spring. Oko Sunca ovaj astroid orbitira na rastojanju između 1 do 2,5 astronomske jedinice i obiđe ga za 859 dana.

800px 3122 Florence 2017 flybyVeća ilustracija
Ilustracija iz Wikipedie

I na kraju da ponovimo: danas, 1. septembra asteroid Florence proleće na bezbednom rastojanju od 7,066,600 km od Zemlje. Magnituda asteroida je 8,5 što ga čini vidljivim za amaterski teleskop, čak i dvogled. Kreće se kroz sazvežđa Južna riba, Jarac, Vodolija, i Delfin i ovo će biti najbliži prolaz ovog tela još od 1890. godine. Sledeći bliži prolaz biće 2500.