Ovo su dva meteorska roja u Decembru mesecu, koga prati amaterska radio-astronomska observatorija (ARAO). ISON je kometa koja je proglašena za kometu koju ćemo nada se pratiti i dalje, ali sa boljom optičkom tehnikom.

ARAO je u pripravnsti, iz razloga da će uticaj Sunčevog vetra doprineti, da delići komete prouzrokuju – poboljšaju, radio odjek meteorskog roja Geminidi, kao i Ursidi u ovom mesecu, iz razloga da Sunčev vetar ima uticaj, a svi Sunčevi regioni su u geoefektivnoj poziciji prema Zemlji. Da li će to baš tako biti, ili će čestice Sunčevog vetra biti brže, uporedićemo kada se pojavi meteorski roj Geminidi, i Ursidi. Projekat koga je pokrenuo ARAO još na poćetku 24. Sunčevog ciklusa, pod nazivom "Uticaj Sučevog vetra na meteorske rojeve" ISON može biti ta kometa.

Author: Žan Disterlo

trabant
0 #1 trabant 04-12-2013 20:35
Poštovani,
ISON ne može biti ta kometa, a evo i zašto:
- "delići komete" koje pominjete i koji izazivaju, a ne potpomažu meteore, kreću se po putanjama koje su slične matičnom telu. Zbog ove karakteristike mi i znamo sa kojih objekata potiču određeni meteoroidi. Sličnim, jer prašina dobija neku početnu brzinu pri izbacivanju sa jezgra komete, i zbog negravitacionih sila (pritisak zračenja, itd.) koji dodatno deluju na prašinu.
- susret sa prašinom je jedino moguć, ako se orbite meteoroida seku sa Zemljinom.
- Zemljina orbita se nalazi u ravni ekliptike.
- za susret je neophodno da čestice prašine i sama C/2012 S1 (ISON) prodiru kroz ovu ravan na rastojanju od oko 1 au.
- svaka orbita inklinacije različite od 0 ima dve tačke prodora. Uzlazni i silazni čvor.
- za kometu C/2012 S1 (ISON) ove tačke su na 0.79 au i 0.013 au, odnosn daleko od tih magičnih 1 au.
- kako ovo nije ispunjeno ne vredi ni razmatrati da li se Zemlja na svojoj orbiti nalazi na "pravom mestu" za susret sa materijalom koji potiče sa ove komete.