Dok pijete kavu i tipkate po mobitelu natjerajte NASAin teleskop da vam slika nebo

Na našem portalu ima više od nekoliko tekstova kako postati astrofotograf početnik a bez ulaganja u (skupu) astrofotografsku opremu. U više smo navrata pisali i kako iskoristiti pametne telefone za pejzažnu astrofotografiju. Za one koji su spremni okusiti draži vlastite fotografije zvijezda ili nekih drugih nebeskih objekata postoji i iznimno jednostavan  i besplatan web servis.

Na ovoj http://mo-www.cfa.harvard.edu/OWN/index.html web adresi dočekati će vam krajnje jednostavno sučelje i upute kako da neki od robotičkih teleskopa natjerate da za vas učini astrogfotografiju izabranog nebeskog objekta. Rekoh sebi „ne budi lijen“ pa sam 19. februara dao nalog NASAinom teleskopu Annie smještenom na sjeveroameričkom kontinentu nek uperi svoj ccd prema biseru zimskog neba – mladom zvjezdanom skupu Plejade (M-45).

M45 Plejade 19022019 MOMT

Pokušajte i vi, izaberite neki od objekata ili više njih i za dan, dva tri (već prema opterćenosti teleskopa i vremenskim uvjetima) na email će pristići link za pristup vašoj fotografiji. Današnjim generacijama ovo može izgledati jednostavno i zabavno, nama starijima je tako nešto prije samo desetljeće ili dva bila znanstvena fantastika. Probajte, nije teško, a uvijek se možete pohvaliti kako ste fotografirali nebo u suradnji sa Harvardom i NASA-om.

• selena said More