Vansolarne planete su vrlo daleko od nas, čak i one najbliže, i na njima ni najjačim teleskopima ne mogu da se vide bilo koji detalji. Ipak, pažljiva posmatranja omogućuju naučnicima da utvrde niz podataka o tim, bar za sad, nevidljivim planetama.
Uspešno sprovedena testiranja 'Энергије'i 'Буранa'1988. godine ulili su optimizam rukovodiocima tog programa, te su zahtevali od čelnika zemlje da se nastavi sa ispitivanjima. Od pet 'Буранa'planiranih za izgradnju 1976, na prelazu iz 80-ih u 90-e spremna za let su bila samo dva broda...
Kako saznajemo u Hrvatskoj se vodi odlučna rasprava o budućem regulisanju problema prekomernog osvetljavanja tokom noći. O tom problemu u AM imamo velik broj tekstova od kojih neki potiču iz prošlog veka, dakle na ovim prostorima se više od dve decenije uočava ovaj ekološki, ali sve više i medicinski i ekonomski problem. U rešavanju ovih problema na Balkanu, ali i u čitavoj Evropi najdalje je otišla Slovenija, a sada je izgleda na red došla i Hrvatska u kojoj se upravo ovih dana pred njihovim zakonodavnim telom raspravlja o novom zakonu koji treba da donese zaštitu od prekomernog i neopravdanog osvetljavanja.
Ovim povodom preuzimamo članak sa sajta Naše nebo koji je posvećen upravo ovom zakonu.
Ako želite da upoznate sopstvenu planetu za sat i po vremena pogledajte dole filmski zapis. Zapravo radi se o time-lapse sekvencama, ali bezbroj njih, jer
Ne volim i zato nisam nikad obrađivao aktuelne teme o kojima pišu drugi autori, smatrajući to nepotrebnim i gubljenjem vremena i prostora na sajtu. Ovog puta bih napravio izuzetak i rekao nešto novo o aferi koju je pokrenuo 'Союз МС-10', iako je Grujica o tome već dosta lepo napisao.
…Radiotehnička sredstva sistema za automatsko sletanje 'Вымпел'formiraju, da tako kažem, trodimenzionalnu sliku prostora oko sletne piste, u kojoj su brodski računari za svaku tačku znali u realnom vremenu tri osnovna navigaciona parametra: azimut podužne ose piste, nadmorsku visinu i udaljenost sa greškom ne većom od 65 metara. Na temelju tih podataka, računari su prema specijalnom algoritmu vršili neprestano autonomno korigovanje trajektorije pristupa ateriranju.!....