Vest o odlaganju lansiranja Svemirskog teleskopa Džejms Veb već i nije neko iznenađenje jer se do sada to više puta desilo. Ipak, za ljubitelje osmatračke astronomije ovo postaje iritirajuće.

Kako javlja ESA, lansiranje 10 milijardi dolara teškog svemirskog teleskopa Džejms Veb je odloženo. Ono je bilo planirano za 18. decembar, ali sada se u vesti kaže da je najraniji datum lansiranja 22. decembar – ili kasnije.

Do ovog odlaganja je došlo kako bi se omogućilo dodatno testiranje nakon nedavnog incidenta sa ovom teleskopom.

Incident se dogodio tokom pripreme teleskopa za lansiranje na kosmodromu u Kuruu, u Francuskoj Gvajani. Naime, ispostavilo se da teleskop nije pravilo i potpuno pričvršćen u tovarnom prostoru što je dovelo do vibracija na celom teleskopu. Zbog toga je pokrenuta procedura ponovnog testiranja kako bi se utvrdilo da li neka od komponenti teleskopa oštećena.

Od rezultata ovog testiranja zavisi da li će teleskop biti lansiran 22. decembra ili će se ići na još duža odlaganja.

• selena said More